English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کشته و زخمي شدن 20 نظامي ارمني در درگيري با نيروهاي آذربايجان

آذوح: وزارت دفاع جمهوري آذربايجان روز پنجشنبه اعلام کرد ، در درگيري هاي با نيروي اين کشور 20 نظامي ارمنستان کشته و مجروح شدند .

به گزارش ايرنا ، وزارت دفاع جمهوري آذربايجان در گزارش خود وزارت دفاع ارمنستان را به انحراف افکار عمومي اين کشور و مخفي کردن عمدي تعداد واقعي کشته و مجروح شدگان در اين درگيري متهم کرد و افزود: اطلاعات بيشتري در باره اين درگيري ارايه خواهد کرد .

اين در حالي است که زاکر حسن اف وزير دفاع جمهوري اذربايجان نيز امروز اعلام کرد ، تا زماني که نيروهاي نظامي ارمنستان از سرزمينهاي اشغالي جمهوري آذربايجان خارج نشدند با تلفات جدي تر روبه رو خواهند شد .

مناقشه ميان دو کشور قفقاز جنوبي در سال 1988 ميلادي در رابطه با ادعاي ارضي ارمنستان عليه جمهوري آذربايجان ايجاد شده و در نتيجه اين مناقشه منطقه قره باغ کوهستاني جمهوري آذربايجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نيروهاي ارمنستان درآمد .

در ماه مي سال 1994 ميلادي ميان طرفين مناقشه، آتش بس برقرار شده ولي ميانجيگري بين المللي گروه مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا به رياست مشترک روسيه ، فرانسه و آمريکا براي حل مسالمت آميز اين مناقشه تا به حال نتيجه اي نداشته است .

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter