English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

علی صمدپور فعال آزربایجانی دربند، به مرخصی اعزام شد

آذوح: علی صمدپور زندانی سیاسی حرکت ملی آزربایجان در زندان سراب، به مرخصی اعزام گردیده است.

به گزارش آرازنیوز از شهر سراب، علی صمدپور با فرارسیدن سال نو تا دوازدهم فروردین‌ماه امسال از زندان سراب مرخص شده است. این در حالی است که دادستانی دادگستری شهرستان سراب بارها از اعطای مرخصی استعلاجی درمانی برای این فعال آزربایجانی خودداری کرده بود.

«علی صمدپور» از بازداشت شدگان دستگیری‌های گسترده تیرماه سال ۹۱ در شهرستان سراب می باشد که برخی منابع از دستگیری، تهدید تلفنی و احضار بیش از ۷۰ نفر از فعالان مدنی شهرستان سراب از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهرستان خبر داده بودند.

صمدپور در طول بازجویی در اداره اطلاعات سراب و تبریز مورد شکنجه‌های جسمی و روانی شدید قرار گرفته بود. وی نزدیک به دوماه در بازداشتگاه‌های اداره‌ی اطلاعات تبریز مورد بازجویی همراه با شکنجه قرار گرفته بود که در اثر این شکنجه‌ها دچار ایست قلبی شده و به بیمارستان منتقل گردیده بود.

طبق این گزارش به علت نامناسب بودن فضای زندان سراب از لحاظ بهداشت و امکانات درمانی و همچنین شکنجه‌های دوران بازداشت در اداره اطلاعات، این فعال آزربایجانی که سابقه‌ی بیماری میگرن داشت به بیماریهای تنفسی و قلبی نیز دچار گشته است.

دادگاه انقلاب شهرستان سراب این فعال ملی را  از بابت اتهام واهی”فعالیت تبلیغی علیه نظام“ به یک سال حبس تعزیری و به اتهام “توهین به رهبری” به یک سال حبس تعزیری ( در مجموع به ۲ سال حبس تعزیری) محکوم کرد. وی تاکنون نزدیک به ۲۰ ماه از دوران محکومیت خود را پشت سر گذاشته است.

حکم دوسال حبس تعزیری علی صمدپور، روز پنجشنبه سوم مهرماه ۱۳۹۲ در شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان آزربایجان شرقی با قضاوت ایمانی، علیزاده و جدیدی عینا تأیید شده بود​.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter