English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تلاش تازه اسرائیل 'برای نفوذ' در روند مذاکرات با ایران

آذوح: یووال استاینیتز وزیر اطلاعات اسرائیل یکشنبه عصر به فرانسه سفر کرده تا در مورد مذاکرات جاری قدرت ها با ایران در مورد برنامه اتمی این کشور با مقام های فرانسوی گفتگو کند.

اییال باسون سخنگوی آقای استاینیتز گفت که وزیر اطلاعات "از سوی نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) به این ماموریت کوتاه اروپایی رفته تا برای نفوذ بر جزئیات توافقی که بر سر مساله اتمی ایران درحال شکل گرفتن است تلاش کند."

به گزارش جروسلم پست او پیش از این سفر به رادیو اسرائیل گفت: "این تلاشی برای جلوگیری از توافقی بد و پر از منفذ است یا حداقل... تلاشی برای بستن یا ترمیم این منفذهاست."

آقای باسون به خبرگزاری فرانسه گفت که او "برای دیداری برق آسا" به پاریس رفته اما نگفت که در آنجا با چه مقامی دیدار خواهد کرد.

با این حال روزنامه اسرائیلی هارآتص نوشت که انتظار می رود یووال استاینیتز با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و اعضای تیم فرانسه در مذاکرات با ایران دیدار کند.

بنابه این گزارش آقای استاینیتز را یوسی کوهن مشاور امنیت ملی و مقام های وزارت اطلاعات و خارجه همراهی می کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که به تازگی برای سومین بار نخست وزیر شد می گوید که توافق جاری با ایران اگر امضا شود تضمین نخواهد کرد که ایران به سلاح اتمی دسترسی پیدا نخواهد کرد.

گزارش اختلافات

آقای استاینتز درحالی به پاریس سفر می کند که در روزهای اخیر گزارش هایی از اختلاف میان آمریکا و فرانسه در مذاکرات با ایران منتشر شده است. این دو کشور هر دو عضو گروه پنج به علاوه یک هستند که چهارشنبه یا پنجشنبه مذاکرات با ایران را در سوئیس از سر خواهد گرفت.

لوران فابیوس روز شنبه ۲۱ مارس به رادیو اروپا۱ گفت: "فرانسه خواهان رسیدن به توافق است، اما توافقی واقعا محکم که تضمین کند ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز دست پیدا می‌کند اما به بمب اتمی نه."

گفته می‌شود که فرانسه خواهان دوره طولانی‌تری از محدودیت برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. این کشور همچنین با لغو فوری برخی از تحریم‌های وضع‌شده از طرف شورای امنیت سازمان ملل نیز مخالفت کرده است.

آقای فابیوس گفت: "توافق ما باید محکم باشد. چرا؟ چون ما مجبوریم که از خود در مقابل احتمال ایران مسلح به بمب اتمی محافظت کنیم."

او گفت اگر شرایط توافق به اندازه کافی محکم نباشد دیگر کشورهای منطقه آن را جدی نمی‌گیرند و به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای می‌روند که این به یک مسابقه تسلیحاتی خطرناک می‌انجامد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter