English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روسیه دانمارک را تهدید به هدف گرفتن با بمب اتمی کرد

آذوح: سفیر روسیه در دانمارک، این کشور را تهدید کرده است که چنانچه به سیستم دفاع موشکی پیمان آتلانتیک شمالی بپیوندد، کشتی‌های جنگی‌ آن در تیرس بمب‌های اتمی روسیه قرار گیرند.

میخائیل وانین، سفیر روسیه در کپنهاگ، به روزنامه دانمارکی «ایلهاندس‌پستن» گفته است، چنین تصمیمی از سوی دولت آن کشور «تهدیدی برای روسیه» به شمار می‌رود.

آقای وانین می‌گوید «فکر نمی‌کنم که دانمارکی‌ها دقیقا متوجه پیامدهایی که پیوستن به سیستم دفاع موشکی آمریکا برای آنها به بار خواهد آورد، باشند. اگر چنین چیزی رخ دهد، کشتی‌های جنگی دانمارک در تیررس جنگ‌افزارهای اتمی روسیه قرار می‌گیرند».

روزنامه «کپنهاگن‌پست» چاپ کپنهاگ دانمارک، که دوم فروردین، ترجمه این گفت‌وگو را منتشر کرده، از قول سفیر روسیه افزوده است که چنین چیزی «به روابط دو کشور آسیب می‌زند» و این کار «تلف کردن پول و از بین بردن امنیت است».

تهدید زبانی سفیر روسیه در دانمارک در اوج تنش بی‌سابقه از زمان جنگ سرد در روابط غرب و روسیه، پیرامون بحران اوکراین صورت می‌گیرد.

غرب، مسکو را به دخالت در بحران نظامی صورت گرفته در شرق اوکراین، میان جدایی‌طلبان هوادار روسیه و نیروهای دولتی اوکراین متهم می‌کند. مسکو این اتهام‌ها را رد کرده، اما با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا روبه‌رو شده است.

کشوهای شرق اروپا نیز طی این مدت نگرانی‌های خود را از احتمال افزایش بحران و آنچه دخالت‌های آینده روسیه در خاک خود می‌نامند، ابراز کرده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در واکنش به گفته‌های سفیر روسیه، مارتین لیده‌گارد، وزیر خارجه دانمارک، سخنان او را «قطعا، غیر قابل قبول» توصیف کرده است.

آقای لیده‌گارد می‌گوید «روسیه خیلی خوب می‌داند که سیستم دفاع موشکی ناتو، دفاعی‌ست. ما بر سر خیلی چیزها با روس‌ها توافق نداریم، اما مهم است که لحن گفته‌های بین ما، تا حد ممکن مثبت باقی بماند».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter