English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تظاهرات شهروندان عرب خرمشهری در تشییع جنازه جوان دستفروش

آذوح: مردم عرب شهر خرمشهر (محمره) روز دوشنبه ۲۳ مارس در اعتراض به مرگ یونس عساکره و هنگام تشییع جنازه وی، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش العربیه، فعالان حقوق بشر اهوازی، بامداد روز گذشته خبر دادند که یونس عساکره که هفته گذشته در اعتراض به بیکاری‌اش دست به خودسوزی زده بود، در بیمارستان مطهری تهران درگذشت.

امروز دوشنبه برخی سایت حقوق بشری و فعالان شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، تصاویری از حضور هزاران نفر از مردم خرمشهر در تشییع جنازه یونس عساکره منتشر کردند.

به منظور اعزام یونس عساکره به تهران، شرکت هواپیمایی مبلغ ۵۰ میلیون تومان از خانواده وی درخواست کرده بود. خانواده عساکره بدلیل وضعیت سخت اقتصادی و ناتوانی در پرداخت هزینه هواپیما، مجبور شدند تا فرزندشان را که از سوختگی ۹۰ درصد رنج می‌برد، با آمبولانس به تهران منتقل کنند. این در حالی است که رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران خبر از حمایت کامل دولت از این جوان داده بودند.

شمار زیادی از فعالان عرب اهوازی برای حمایت از یونس عساکره هشتگ «کلنا یونس» (همه ما یونس هستیم) را منتشر کردند.

عساکره در هنگام مرگ ۳۲ سال سن و دارای دو فرزند بود. عساکره یک دکه میوه فروشی داشت، که تنها منبع رزق خانواده وی بود. یونس در یک منزل أجاره‌ای زندگی می‌کرد، و اخیرا قرارداد أجاره وی به پایان رسیده و صاحب خانه از او خواسته بود تا منزل را تخلیه کند.

وی هنگام مراجعه به محل کارش، با تخریب دکه‌اش توسط ماموران نیروی انتظامی و شهرداری خرمشهر روبرو شد. او با مشاهده این صحنه و در اثر فشارهای معیشتی، روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۱۵ در مقابل ساختمان شهرداری دست به خودسوزی زد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter