English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

باقر ابراهیم پور از زندان تبریز آزاد شد

آذوح: هفته ی گذشته باقر ابراهیم پور فعال حقوق کودکان آذربایجانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

بنا به اطلاع اویان نیوز، سه شنبه ۲۶اسفند۹۳ باقر ابراهیم پور فعال فرهنگی آذربایجانی اهل تبریز و از اعضای گروه کودک «لاچین» پس از موافقت مسئولان زندان مرکزی تبریز با درخواست آزادی مشروط وی از این زندان آزاد شد.

وی روز ۱۳دی۹۳ پس از بازداشت از سوی ماموران امنیتی برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.

شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز باقر ابراهیم پور را به اتهام تبلیغ علیه نظام با تشکیل گروه غیر قانونی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

دادگاه رسیدگی به پرونده این فعال آذربایجانی روز دوشنبه ۲۸مهر۹۳ با وکالت خانم باغبان در شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی ایمانی برگزار گردیده بود.

وی روز یکشنبه ۱۶شهریور۹۳ به شعبه ۲۰بازپرسی دادسرای تبریز احضار و اتهام «تشکیل گروه غیر قانونی» را به وی تفهیم نموده و پس از تودیع قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد گردیده بود.

محمد پور رئیس شعبه ۲۰ بازپرسی دادسرای تبریز این اتهام را به دلیل عضویت و فعالیت این فعال مدنی در گروه  کودک «لاچین» عنوان نموده است.

پیشتر ماموران اداره اطلاعات تبریز با احضار باقر ابراهیم پور مانع از شرکت گروه «لاچین» در جشن سالانه کودکان جهان تورک در استانبول شده اند.

وی روز ۷خرداد۹۳ نیز به اداره اطلاعات این شهر احضار و تحت بازجویی قرار گرفت.

ماموران امنیتی به این فعال آذربایجانی عنوان نمودند بلیط های تهیه شده برای سفر به استانبول را می بایست ابطال و از شرکت در این مراسم خودداری نمایند.

اعضای گروه کودک «لاچین» قصد داشتند روز پنجشنبه ۸خرداد۹۳ برای شرکت در جشن سالانه کودکان جهان تورک به استانبول ترکیه سفر کنند.

گروه کودک «لاچین» یک نهاد غیرانتفاعی می باشد که از سال ۱۳۷۷ در شهر تبریز آغاز به فعالیت نموده است.

عمده فعالیت های این گروه تشکیل کلاس های آموزش زبان مادری، رقص و موسیقی آذربایجانی و آموزش فرهنگ آذربایجانی برای کودکان بوده است.

اعضای این گروه از سال ۱۳۸۸ در جشن سالانه کودکان جهان تورک شرکت می نمودند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter