English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نامه ی مهم جمعی از فعالین سیاسی و مدنی، دانشجویان، اساتید و نویسندگان عرب الاحواز به ملت تورک آزربایجان*****

آذوح: ملت مظلوم عرب الاحواز فعالین تورک را مخاطب قرار داد.

ملت مظلوم عرب الاحواز با نوشتن نامه ای دردآور از ملت تورک خواستند تا صدای این ملت مظلوم به گوش جهانیان رسانده شود. این نامه به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

فعالین محترم تورک آزربایجان جنوبی

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ضمن قدردانی از فعالیت های بی دریغ شما برای احقاق حقوق ضایع شده ملل تحت ستم نژادپرستان فارس، و روشنگری های شما در رابطه با تحریف تاریخ ما ملل تحت ستم توسط ناسیونالیست مسلکان پان ایرانیست، ما جوانان عرب الاحواز، این متن را با دستانی آغشته به خون شهدایمان برای شما می نویسیم. مستحضرید که این روزها، الاحواز مظلوم شاهد انتفاضه مردمی دیگری است که در برابر دژخیمان فارس در تکاپوست. شعله های این انتفاضه را تن سوخته بوعزیری الاحواز، شهید راه آزادی "یونس عساکره" برافروخت

"یونس عساکره" جوان ۳۲ ساله اهل محمرة (خرمشهر)، متأهل و دارای دو فرزند بود. یونس دارای یک دکه میوه فروشی بود، که تنها منبع رزق خانواده وی بود. او در منزلی أجاره ای زندگی می کرد، و اخیراً قرارداد أجاره وی منقضی شده و صاحب خانه از او خواسته بود تا منزل را تخلیه کند. وی هنگام مراجعه به محل کارش، با تخریب دکه اش توسط ماموران نیروی انتظامی و شهرداری روبرو می شود. او با مشاهده این صحنه و فشارهای معیشتی یک گالن بنزین را با خود برد و روز شنبه 23 اسفند  در مقابل ساختمان شهرداری دست به خودسوزی زد

مصیبت های اینچنینی برای ما جوانان و مردم عرب الاحواز تکرار مکرری از جنایتهایی است که نه در میان ملل مسلمان، بلکه در کشورهای لامذهب هم لم یحدث است. سرقت آب کارون و بقیه رودخانه های الاحواز، سرقت منابع طبیعی نفت و گاز که 90 درصد منابع مالی دژخیمان فارس را تامین می کند، اعدام جوانان غیور عرب الاحواز، ممنوعیت از تعلیم به زبان مادری، ممنوعیت از پوشیدن لباس محلی، واگذاری مناصب دولتی و حتی فرصت های شغلی دون منصب به مهاجران فارس، و آلودگی های ناشی از غارت منابع نفت و گاز به شکل بی رویه و غیر مناسب، و خشک کردن تالاب شادگان و هور الحویزة برای کشف منابع نفطی دیگر ریه های مردم عرب را به "خاک شش" بدل کرده است.

از آنجا که کسی نیست تا صدای ما را به جهانیان برساند، و تمامی وسیله های ارتباط جمعی در الاحواز مقطوع است، جوانان ملت عرب الاحواز، به همرزمان تورک خود، فرزندان و نوادگان  شهید آزربایجان "سید جعفر پیشه‌وری غیور"، برادران تورک آزربایجان جنوبی، همانان که ابداع گر ندای "الخلیج العربي" در استادیوم های آزربایجان اند، دست به دامان شما و رسانه های منصف ملت تورک می شویم.  پیوند برادری ما، از روحیه و عزم دو ملت مظلوم برای  پیکار بر علیه نابرابری و نژادپرستی سرچشمه می گیرد، لهذا ما از شما و بقیه رسانه های حقگوی تورک استدعا داریم صدای انتفاضه ملت الاحواز را به گوش جهانیان برسانید.

وان تنصروا الله ينصركم ويثبت اقدامكم

یاشاسین ملت تورک، یاشاسین ملت عرب الاحواز

الاحواز العربیة - سوم  فروردین 1394

امضاء: جمعی از فعالین سیاسی و مدنی، دانشجویان، اساتید و نویسندگان عرب الاحواز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter