English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیش از یک ماه بی خبری از وضعیت سلامتی و محل نگهداری علیرضا فرشی یکانلی*****

آذوح: بیش از یک ماه است که بی خبری همچنان از وضعیت سلامتی و محل نگهداری علیرضا فرشی فعال ملی و مدنی آذربایجان ادامه دارد. علی رضا فرشی یکی از سمبلهای کمپین کسب مجوز رسمی برای گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در ایران وارد دومین ماه بازداشت خود شده است .

روز ۲ اسفند ۱۳۹۳ شمسی نیروهای امنیتی تهران با یورش به خانه شخصی علی رضا فرشی وی را دستگیر و با خود برده اند . گرچه علی رضا فرشی بعد از چند روز از دستگیری با تماس تلفنی از زندان اوین محل نگهداریش را در زندان اوین اعلام داشته بود. اما ممانعت مسولین زندان اوین برای ملاقات اطرافیان نامبرده و بی خبری از وضعیت بعدی علیرضا گمانه ها در مورد بازگرداندن او به اداره اطلاعات و یا سلول انفرادی زندان اوین را افزایش داد .

در چند روز گذشته اخباری از اعتصاب عذای علیرضا فرشی در بازداشتگاه زندان اوین در خبرگزاریها منتشر گشت . وضعیت نامعلوم فعال مدنی دستگیر شده آذربایجانی موجبات نگرانی شدید خانواده وی را به دنبال داشته است .

لازم به ذکر است که مهندس علیرضا فرشی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف تهران و استاد اخراجی دانشگاههای آذربایجان است، وی بارها به علت فعالیتهای هویت طلبانه بازداشت و زندانی شده است .

آخرین دستگیری ایشان در مورد فعالیتهای وی در مورد کمپین کسب مجوز رسمی برای گرامیداشت روز جهانی زبان مادری قلمداد می شود .

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter