English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجمع اعتراضی صدها کارگر پتروشیمی در اداره کار تبریز

آذوح: بیش از ۵۰۰ کارگر پتروشیمی تبریز برای اعتراض به جلوگیری از ورودشان به کارخانه در اداره کار این شهر تجمع کردند. ظاهرا این کارگران برای امضای قرارداد مورد نظر کارفرما تخت فشار قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از منابع کارگری گزارش داد، مدیر عامل پتروشیمی تبریز از ابتدای امسال از ورود کارگران "قرارداد مستقیم" به کارخانه جلوگیری کرده است.

گفته می‌شود این کارگران در بخش تعمیرات و نگهداری مشغول به کار بوده‌اند و خواستار افزایش دستمزد و استخدام دائم شده‌اند.

یکی از کارگران معترض که نخواسته نامش فاش شود به ایلنا گفت: «کارگران قرارداد مستقیم پتروشیمی تبریز بیش از این حاضر نیستند با قراردادهای موقت یک‌ساله به کار ادامه دهند و با دریافت دستمزدی معادل یک چهارم دستمزد کارکنان رسمی، احساس تبعیض کنند.»

اعتراض سابقه‌دار

بنابر این گزارش، کارگران در چهار روز ابتدای سال جاری مقابل ورودی کارخانه تحصن کرده بودند و روز چهارشنبه، پنجم فروردین، با آغاز به کار اداره‌های دولتی برای اعتراض به اداره کار مراجعه کرده‌اند.

شماری از کارگران ادعا می‌کنند که ماموران حراست شرط ورود آنها به کارخانه را امضای قراردادهای یک‌ساله‌ی مورد نظر مدیرعامل عنوان کرده‌اند.

خبرگزاری ایلنا شمار کارگران معترض روز چهارشنبه را بیش از ۵۰۰ نفر گزارش کرده است. اعتراض کارگران قراردادی پتروشیمی تبریز سابقه‌ای طولانی دارد.

شاغلان در این بخش از کارخانه تیرماه سال گذشته نیز برای افزایش دستمزد ۱۰ روز در محوطه این واحد تولیدی تحصن کردند.

تعداد تحصن‌کنندگان سال گذشته ۶۷۰ نفر گزارش شده است. معترضان بعد از امضای موافقت‌نامه‌ای با علی‌رضا صدری، مدیرعامل پتروشیمی تبریز به تحصن پایان دادند اما به نظر می‌رسد که مفاد این توافق‌نامه به اجرا درنیامده است.

کارگران متهم به زیاده‌خواهی

سعید دباغ‌ صادقی‌پور، از فعالان کارگری سال گذشته به ایلنا گفت، مدیرعامل پتروشیمی تبریز به دلیل توافق‌نامه‌ای که با کارگران امضاء کرده، از طرف مدیران داخلی و هیات مدیره تحت فشار قرار دارد.

علی‌رضا صدری تبعیض در میان کارگران را انکار نمی‌کند، اما آن را کاری قانونی و تابع نوع قرارداد کاری آنها عنوان کرده است.

بر این اساس کارگران رسمی پتروشیمی کارکنان وزارت نفت محسوب می‌شوند و مطابق قوانین این وزارت‌خانه حقوق می‌گیرند در حالی که کارگران قرارداد مستقیم تابع قانون وزارت کار و تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا مدیرعامل پتروشیمی تبریز سال گذشته کارگران معترض را به زیاده‌خواهی متهم کرده و گفته بود، این افراد با رضایت خودشان بر اساس قانون تأمین اجتماعی مشغول به کار شده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter