English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

یاوه گویی های بی بی سی فارسی علیه آذربایجان- آتابای همدانی

تمام ملت تورک ایران میدانند که حمایت انگلستان از شوونیسم فارس بدو علت است. اول بمنظور تضعیف کردن قدرت تورکان و اعراب در منطقه است. دوم بخاطر آنکه رژیم فارس آخوندی ایران، با دخالتهای بیجایش تمام کشورهای مسلمان خاورمیانه را به بدبختی و جنگ داخلی کشیده است، مانند سوریه، عراق، یمن و افغانستان. بی بی سی فارسی که تریبون دولت انگلستان است به طرق فرهنگی و روانی قصد ضربه زدن به تورکان و اعرب ایرانی را دارد. در بی بی سی فارسی همیشه اهانات علنی علیه ملت تورک ایران علی الخصوص ملت آذربایجان میشود. بکرات اتفاق افتاده که بی بی سی فارسی شهرهای آذربایجان را کردستان نامیده است!!! حتی شهرهای صد در صد تورک نشین ماند خوی را!!! اخیراً هم در برنامه تلویزیونی «صفحه 2 بی بی سی» که در رابطه با ممنوعیت آموزش زبان تورکی در ایران بود، تریبون را به یک مزدور ضد تورک بنام «بابک خسرو امیری» دادند تا بر علیه تورکان رجز خوانی کند. علیرغم اینکه فارسها زبان مسخره دری (فارسی) را به ما ملل غیر فارس بزور تحمیل میکنند و آموزش زبان مادری ما را ممنوع کرده اند، گویا چیزی هم ما به فارسها بدهکار شده ایم!!!

اخیراً یک مقاله مسخره و بی محتوای در بی بی سی فارسی چاپ شده است بنام «هلهله نوروز در بلخ، زادگاه نوروز» که در آن مقاله بی محتوای و مسخره سعی دارند تا زادگاه عید نوروز را بلخ و در نهایت افغانستان معرفی کنند و چون افغانستان که خود مستعمره انگلستان است، بدست تاجیکها آفتاده است، بنابراین میخواهند تا زادگاه عید نوروز را بنام فارسها یا برادران تاجیکشان معرفی کنند!!! این در حالیست که در تمام کتب تاریخی حتی فارس زبان، زادگاه عید نوروز علناً آذربایجان معرفی شده است و یاوه گوی های انگلستان و بی بی فارسی فقط نشانگر دشمنی آنها با ملت تورک آذربایجان است. حتی یک ادعای تاریخی وجود ندارد تا زادگاه عید نوروز را بلخ یا افغانستان معرفی کرده باشد ولی رجز گویی های بی بی سی فارسی تمامی ندارد.

http://www.bbc.co.uk/persian/afghanistan/2015/03/150320_mar_harun_mazar_prep

در اینجا چند توضیح ضروری است تا مردم روشن شوند:

اولاً بلخ استان تاریخی ازبکستان بوده است و در زمان حمله دوم مغول یعنی هولاکوخان به ازبکستان، آن استان بدست افغانستان افتاد و قبل از حمله هولاکو خان مغول، بلخ پایتخنت ازبکستان بوده است. ابن خلدون تاریخ نویس معتبر عرب در کتابش مینویسد: «کان مدینة البلخ کرسی مملکت الترک». یعنی همانا بلخ پایتخت مملکت تورک (ازبکستان) است.

ثانیاً گیرم زادگاه عید نوروز، بلخ باشد، این چه ربطی به افغانستان دارد؟ بلخ حدود ششصد سال است که توسط افغانستان اشغال شده و قبلاً خاک ازبکستان بوده است و در زمان شکل گیری عید نورز در قدیم، استان بلخ متعلق به ازبکستان بود. همانطور در زمان زندگی دانشمندانی مانند مولوی، ابن سینا و فارابی، استان بلخ هنوز به اشغال افغانستان در نیامده بود و خاک ازبکستان تورک بود. پس یاوه گوی های بی بی سی فارسی و معرفی افغانستان بعنوان زادگاه عید نورز از برای چیست؟؟؟!!!!

ثالثاً در تمام دایرة المعارفات معتبر مانند، برهان قاطع، فرهنگ رشیدی، فرهنگ جهانگیری، لغتنامه آنندراج، لغتنامه علی اکبر دهخدا، زادگاه عید نوروز رسماً آذربایجان معرفی شده است.

 در اینجا چند سؤال از بی بی سی فارسی دارم، اگر شهامت دارند پاسخ دهند و اگر شهامت ندارند خاموش شوند و رجز خوانی نکنند.

1 . چرا در سالگرد انقلاب مشروطه ایران، بی بی سی فارسی هیچوقت به نسل کشی ملت آذربایجان توسط آشوریها، اکراد و ارامنه که توسط انگلستان حمایت میشدند، چیزی نمی نویسد؟؟!!

2 . چرا بی بی سی فارسی از اسکان دادن اکراد مهاجر عراقی در خاک آذربایجان جنوبی حتی یک کلمه نمی نویسد؟؟؟!!!

 3 . چرا بی بی سی فارسی نمی نویسد که تمام اکراد مهاجر عراقی در خاک ایران، صاحب دو شناسنامه عراقی و ایرانی هستند و دو بار شمارش میشوند!!!!

4 . چرا بی بی سی فارسی در سالگرد «نسل کشی افشار» که در طی آن دوازده هزار تورک هزاره توسط تاجیکهای افغانستان نسل کشی شدند، هیچ خبری نمی نویسد؟؟؟؟!!!!

5 . چرا بی بی سی فارسی خبرنگار تورک استخدام شده در آن تریبون را مجبور میکند بر علیه تورکان موضع بگیرد؟؟!! همه میدانیم که آقای مهدی پرینچی برای اینکه شغلش را حفظ کند و در خاک انگلستان مانند دهها هزار مهاجر، بیکار نماند مجبور شده است به خود فروشی و وطن فروشی (آذربایجان) روی بیاورد، اگر بی بی سی فارسی برنامه ای علیه تورکان دارد چرا از پرسنل فارسش استفاده نمیکند و اصرار دارد تا آن برنامه ضد تورک، توسط مجری تورک اداره شود؟؟!! آیا بی بی سی فارسی میخواهد وانمود کند که تورک بودن آنقدر بد است که تورکهای انگلستان نیز به فارس پرستی روی آورده اند؟؟؟!!!

در خاتمه به بی بی سی فارسی هشدار میدهیم که بداند تورک ستیزی و ترویج فارس پرستی در آن تریبون دیر یا زود به دادگاههای جنایت علیه بشریت کشیده خواهد شد و آنها باید تاوان سنگین بپردازند.

آتابای همدانی از کشور جمهوری آذربایجان جنوبی و شمالی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter