English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اسارت شماری از نیروهای اسد و حزب الله در شهر«بصری شام»

آذوح: هیئت عمومی انقلاب سوریه، روز چهارشنبه ۲۵-۳-۲۰۱۵ اعلام کرد، مخالفان رژیم اسد، شهر "بصری شام" واقع در جنوب درعا را به تصرف کرده، ده‌ها تن از نیروهای اسد و حزب الله لبنان را به اسارت خود درآوردند.

طبق این گزارش همزمان با پیشروی انقلابیون سوریه در جنوب درعا، این نیرو‌ها با استفاده از موشک انداز و توپخانه ایستگاه های بازرسی نیروهای اسد در حومه ادلب را زیر آتش گرفتند.

نیروهای مخالفان همچنین کنترل مناطق مسکونی منشره، مداجن، باب الهوی و دو روستای کفریا و الفوعه در حومه ادلب را به دست گرفتند.

در همین حال نیروهای انقلابیون، عملیات هجومی گسترده‌ای را در منطقه عین شیب و دیر الزغب در نزدیکی روستای الفوعه آغاز کرده، یک مرکز دیدبانی نظامی متعلق به نیروهای دولتی سوریه را در "دیرزغب" بوسیله توپخانه منهدم شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه از درگیری شدید میان نیروهای اسد و مخالفان وی در اطراف شهر «دیر زغب» خبر داد. این در حالی است که رژیم اسد طی ۲۴ ساعت گذشته شهر دیرزغب را به شدت بمباران کرده است.

ارتش اسد همچنین دو موشک زمین به زمین به سوی شهر "سراقب" که تحت کنترل مخالفان است، پرتاب کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه افزود، اصابت این موشک ها به شهر تلفات جانی در بر نداشته است.

همزمان با این بمباران‌ها و موشک پرانی نیروهای اسد به سوی مناطق تحت کنترل مخالفان، هلیکوپترهای ارتش نیز با استفاده از بمب‌های بشكه اى آتش زا، شهر "خان شیخون" در حومه جنوبی "ادلب" را هدف قرار دادند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter