English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش تکمیلی از مراسم روز طبیعت (چول بایرامی) در ملیک کندی(ملکان)+ تصاویر

آذوح: بنا به گزارشات رسیده از ملیک کندی (ملکان)، علیرغم سنگ اندازی ها، تهدیدها و فشارهای اداره اطلاعات، طبق روال سالهای گذشته مراسم روز طبیعت(چول بایرامی) در ملیک کندی(ملکان) برگزار گردید.

در نهایت ماموران اطلاعات، اماکن، نیروی انتظامی، آگاهی و... با هجوم وحشیانه و همه جانبه ی خود مانع از برگزاری ادامه ی مراسم گشته و در نهایت اقدام به جمع آوری و ضبط تعدادی باند موسیقی کردند که این اقدام وحشیانه با اعتراض و شعارهای "یاشاسین آذربایجان" و "آذربایجان وار اولسون، ایستمه ین کور اولسون" حاضرین همراه بود.

عصر روز سه شنبه مصادف با 11 فروردین ماه94، ماموران اطلاعاتی رژیم به صورت همزمان به خانه ی تعدادی از فعالین مدنی شهر ملکان از جمله مقصود بصیر پور، سجاد افروزیان و منصور مقتدر زاده هجوم می برند و در نهایت موفق به دستگیری این فعالین نمی شوند. مامورین همچنین اقدام به تفتیش منزل شخصی این فعالین نیز می نمایند.

به گزارش آذوح پس از آن، رضا گلی زاده سرپرست گروه موسیقی "دومان" به اداره ی اطلاعات این شهر احضار گشته و در نهایت با تهدیدهای ماموران اطلاعات مجبور به دادن تعهد برای عدم حضور و اجرای مراسم در این برنامه را می دهند.

پس از آن مامورین اطلاعاتی به خانه ی فیروز فرج زاده از فعالین مدنی این شهر هجوم برده و اقدام به دستگیری وی می نمایند. فیروز فرج زاده پس از انتقال به مکان نامعلوم و چند ساعت بازجویی سر انجام به طور موقت آزاد می گردد. خاطرنشان می کنیم که خودروی شخصی و وسایل شخصی فیروز فرج زاده نیز توسط اداره اطلاعات به طور موقت ضبط می گردد.

شایان ذکر است در ارتباط با این مراسم بهمن خالقی و سیف اله کریم داداشی(خزر) از فعالین  مدنی شهر بناب روز چهار شنبه 12 فروردین ماه از سوی اداره ی اطلاعات بناب دستگیر شده و پس از چند ساعت بازجویی و شکنجه همان شب آزاد می گردند.

نکته ی قابل تامل در این زمینه همت و اراده ی فعالین مدنی شهر ملیک کندی(ملکان) بود که علیرغم همه ی سنگ اندازیها، فشارها و تهدیدهای اداره ی اطلاعات، سرانجام مبادرت به اجرای این مراسم می نمایند که با هجوم وحشیانه ی خود فروخته ها و عوامل اطلاعاتی رژیم مواجه شدند.

مراسم روز طبیعت (چول بایرامی ) همه ساله در طبیعت اطراف شهر ملیک کندی برگزار می گردد. این مراسم از سال 89 در این شهر شروع گشته و پس از 3 سال برگزاری، در سالهای 92 و 93 به دلیل مصادف شدن روز طبیعت با ایام فاطمیه از سوی فعالین مدنی ملیک کندی موقتا تعطیل شده بود.

فیلمها متعاقبا ارسال خواهد شد.

یاشاسین ملیک کندی ایگیتلری

یاشاسین آزربایجان

آذوح

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter