English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کارشناسان: تا 18 ماهگی تنها زبان مادری را به کودکتان بیاموزید

آذوح: یک کارشناس گفتاردرمانی گفت: خانواده‌ها باید تا ۱۸ ماهگی تنها زبان مادری را به کودکان آموزش دهند.

فائزه حمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا، اظهار کرد: کودک دارای رشد طبیعی گفتار و زبان، در ۱۲ ماهگی باید توانایی گفتن ۲ یا ۳ کلمه، در ۱۸ ماهگی ۳۰ تا ۵۰ کلمه و در ۲۴ ماهگی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه را داشته و قادر به بازگو کردن باشد.

وی افزود: کودکانی که این توانایی‌ها را در زمان‌های معین ندارند، باید توسط یک آسیب‌شناس گفتار و زبان مورد ارزیابی و در صورت نیاز مورد درمان قرار گیرند. تأخیر در رشد گفتار و زبان از شایع‌ترین اختلالات به شمار می‌رود.

حمدی تصریح کرد: این اختلال شایع، ناشی ازعقب‌ماندگی ذهنی، بیش‌فعالی، درخودماندگی، فلج مغزی و یا علل محیطی است.

به گفته ی وی، با توجه به اینکه چند زبانگی (بیشتر دوزبانگی) در کشور یکی از فاکتورها در تأخیر رشد گفتار و زبان است، توصیه می‌شود تا ۱۸ ماهگی با کودک تنها به زبان مادری صحبت شود؛ زیرا پس ‌از این زمان، با ایجاد مسیرهایی در مغز و اعصاب، امکان آموزش زبان دوم فراهم می‌شود.

این کارشناس گفتاردرمانی خاطرنشان کرد: ۳۶ ماهگی بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم و سوم است. مغز کودکان دوزبانه کارآزموده‌تر از مغز کودکان تک‌زبانه است؛ در واقع کودکی که قبل از رسیدن به سن بلوغ، دو زبان را یاد می‌گیرد، همیشه راحت‌تر می‌تواند زبان دیگری را هم بیاموزد. در حقیقت مغز کودکان بسیار انعطاف‌پذیر است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter