English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برگزاری تظاهرات سراسری ضد اسلام در استرالیا

آذوح: منابع محلی در استرالیا از برگزاری یک سلسله تظاهرات ضد اسلام در سرتاسر این کشور خبر می‌دهند.

پلیس ملبورن گفته همزمان با تظاهرات ضد اسلام، گروه‌های ضد نژادپرستی نیز دست به راه‌پیمایی زدند. پلیس برای جلوگیری از درگیری مجبور به مداخله در این تجمع‌ها شده است.

علاوه بر ملبورن، حدود هزار نفر از مردم سیدنی شنبه ۴ آوریل، زیر بارش شدید باران برای برگزاری تظاهرات در میدان مارتین جمع شده بودند.

سخنران این مراسم که خود را «وطن پرست بزرگ استرالیا »خواند، خطاب به تظاهر کنندگان گفت: «حدود یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند. ۱۵ تا ۲۰ درصد از آنها افراط گرا هستند؛ چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون تن. این افراد در پی سقوط تمدن غرب و تسلط بر آن هستند.»

او ادامه داد: «درحال حاضر هر خانواده مسلمان بین پنج تا هشت فرزند دارد. با این روند تعداد افراط گرایان در حال افزایش است.»

معترضان دلیل حضور خود را دفاع از سبک زندگی‌شان دانستند. بسیاری از آنها در مصاحبه های خود می‌گفتند:«مسلمانان به استرالیا می‌آیند تا ارزش‌های زندگی مارا تغییر دهند و ارزش‌های خود را به ما تحمیل کنند.»

بر روی بسیاری از پلاکاردها نوشته شده بود «اسلام یک فرقه سیاسی است، نه یک دین.»

تظاهرات علیه تظاهرات

همزمان با تجمع ضد اسلام‌گراها، گروه دیگری که خود را ضد نژادپرستی می‌دانستند، دست به اعتراض زدند.

مل گرگسون، مسئول برگزاری تظاهرات ضد نژاد پرستانه در ملبورن به خبرنگار ای بی سی گفته دولت استرالیا به دنبال «تئوری توطئه» است.

او ادامه داد آن چیزی که ما می‌خواهیم فهماندن «خطر نفرت‌پراکنی» در خیابان‌ها است.

در مقابل گروه برگزارکننده تظاهرات ضد اسلام در وب‌سایت خود نوشت:«آن چیزی که ما می‌خواهیم غیر قانونی شدن قوانین اسلامی در استرالیا از قبیل ممنوعیت تدریس اسلام در مدارس و ممنوعیت برقعه یا هر نوع پوشش اسلامی است.»

همچنین این گروه تلاش‌های خود را در راستای «دفاع از ارزش های سنتی استرالیا و حفظ غرور» آنها دانست.

تظاهرات ضد اسلام‌گرایی در استرالیا در حالی برگزارر می‌شود که در برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان نیز گروه‌هایی همچون «پگیدا» تظاهرات‌های مشابه‌ای را انجام داده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter