English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دبیر کل سازمان معلمان ایران بازداشت شد

آذوح: علیرضا هاشمی، دبیرکل سازمان معلمان ایران، روز یکشنبه برای اجرای حکم پنج سال زندانش بازداشت و به زندان اوین در تهران منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی در سال ۸۹ به اتهام‌های امنیتی به پنج سال زندان محکوم شده بود.

طاهره نقیئی، قائم مقام سازمان معلمان ایران، به ایلنا گفت: اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از جمله اتهام‌های آقای هاشمی بوده‌است.

بر اساس این گزارش، علیرضا هاشمی یک بار دیگر در اسفند سال ۸۵ و در پی تجمع صنفی معلمان در مقابل مجلس همراه با گروهی از فعالان صنفی بازداشت شده بود. او در همان زمان به سه سال حبس محکوم شد، اما آن حکم پس از اعتراض و درخواست تجدید نظر لغو شد.

در این میان، به گزارش سایت «سخن معلم»، سازمان معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای با توصیف بازداشت آقای هاشمی به عنوان «بی تدبیری» نوشت که «بازداشت و اجرای حکم فردی که یکی از سمبل‌های عقلانیت و کنشگری اجتماعی است و منش و روش او به دور از تنش و تندروی بوده و سابقه فعالیت‌های صادقانه صنفی‌اش در جامعه معلمان بر کسی پوشیده نیست، در فضای ملتهب جامعه فرهنگی باعث بهت و حیرت همگان شد.»

سازمان معلمان ایران در ادامه بیانیه خود بازداشت علیرضا هاشمی را اقدامی «برای دور کردن حرکت صنفی معلمان از مسیر مدنیت و عقلانیت و سوق دادن آن به سمت افراطی‌گری و تندروی» ارزیابی کرد.

این سازمان با اشاره به وعده‌های دولت برای تقویت نهادهای مدنی و زمینه‌سازی برای فعالیت‌های صنفی و سیاسی از وزیر آموزش و پرورش و نیز دولت حسن روحانی خواست ضمن شنیدن «صدای اعتراض‌های بر حق معلمان» برای جلوگیری از ایجاد فضای امنیتی چاره‌ای بیندیشند.

سازمان معلمان ایران در پایان همچنین خواستار توقف اجرای حکم علیرضا هاشمی و آزادی سایر معلمان زندانی شد.

در سالیان اخیر، شماری از فعالان حقوق معلمان مانند رسول بداقی و علیرضا قنبری به اتهام‌های امنیتی بازداشت و زندانی شده‌اند.

در این میان، بازداشت دبیر کل سازمان معلمان ایران همزمان با گزارش‌ها در مورد افزایش فشارهای امنیتی بر معلمان در روزهای اخیر صورت گرفته‌است.

این فشارها پس از تجمع‌های صنفی بزرگ هزاران معلم در شهرهای ایران در ماه‌های اخیر صورت گرفته‌است. در آخرین دور از تجمع‌ها که پنجشنبه گذشته برگزار شد، هزاران معلم در حدود ۴۰ شهر ایران از جمله تهران، کرج، قزوین، رشت، مشهد، بوشهر و یزد خواسته‌های صنفی خود را بیان کردند و همچنین خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter