English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توسعه پرشتاب زرادخانه اتمی کره شمالی

آذوح: پکن که آخرین متحد رژیم کره شمالی به شمار می‌آید اطلاعاتی در اختیار آمریکا گذاشته که گویای قابلیت بالقوه هسته‌ای کره شمالی است. بر اساس این اطلاعات، کره شمالی می‌تواند تا سال آینده زرادخانه اتمی خود را دو برابر کند.

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" از احتمال وجود بیش از ۲۰ کلاهک اتمی در کره شمالی خبر داد. این روزنامه با استناد به اظهارات چند کارشناس آمریکایی این مطلب را منتشر کرده که چندی پیش پشت درهای بسته با نمایندگان دولت چین به شور نشستند.

بر پایه این گزارش، کره شمالی از قابلیت غنی‌سازی اورانیوم تا حجم لازم برای دو برابر کردن زرادخانه هسته‌ای خود تا سال آینده برخوردار است.

زیگفرید هکر از دانشگاه استانفورد به این روزنامه گفته است، توانایی کره شمالی در غنی‌سازی اورانیوم بیش از تصوری است که تا کنون در این باره وجود داشته است.

بر اساس گفته‌های او، زرادخانه هسته‌ای توسعه‌یابنده کره شمالی گفت‌وگوهای این کشور با غرب را دشوار می‌سازد. هکر می‌گوید: «هر چه زرادخانه اتمی کره شمالی بزرگ‌تر شود، سوق دادن پیونگ‌یانگ به سوی کاهش ‌تسلیحات سخت‌تر خواهد شد.»

از هر سه شهروند کره شمالی دو نفر گرسنه‌اند

رژیم پیونگ‌یانگ توسعه تسلیحات اتمی خود را در حالی ادامه می‌دهد که به مشکلات موجود در زمینه تأمین نیاز صنعت مفلوک این کشور بی‌توجه است. ۷۰ درصد از جمعیت ۲۴ میلیون و ششصد هزار نفری این کشور از تغذیه کافی و متعادل برخوردار نیستند.

سازمان ملل متحد دو سال پیش از جامعه جهانی خواست، به فکر کمک به گرسنگان کره شمالی باشد.

در همین حال نخست‌وزیر کره شمالی در نشستی در پارلمان این کشور گفت، خط مشی استراتژیک حزب (حزب حاکم) توسعه همزمان اقتصادی و گسترش توان مقابله هسته‌ای است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter