English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل: آب دریاچه شورابیل در اردبیل اورانیوم ندارد؛ سکوت در قبال اورموگولو*****

آذوح: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طبق آخرین بررسی ها اثبات شده که آب دریاچه شورابیل در شهر اردبیل اورانیوم ندارد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که در چند سال گذشته اسناد و مدارک فراوانی از شواهد وجود اورانیوم در نمکهای اورموگولو انتشار یافته و تاکنون پاسخی از سوی مقامات ایران داده نشده است.

به گزارش آذوح فرهاد پورفرضی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی مطالعات دریاچه شورابیل تصریح کرد: برخی اظهارات مبنی بر وجود اورانیوم در آب این دریاچه بود که مطالعات مبسوطی انجام شد. وی گفت: این اظهارات که اورانیوم به دلیل تغییر آب شور دریاچه به آب شیرین در اکوسیستم این دریاچه ظاهر شده است صحت ندارد و نمی تواند پایه علمی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه آزمایشات و تحقیقات گسترده ای از سوی مرکز تحقیقات گوارش دانشگاه تهران از آب این دریاچه انجام شده است، افزود: تحقیقات نشان می دهد اورانیومی در آب این دریاچه وجود ندارد.

پورفرضی در خصوص بیمار شدن برخی قایقرانان که برای تمرین به این دریاچه مراجعه می کنند، تصریح کرد: ابتلا به عوارض ناشی از مواد آلاینده مانند اورانیوم به این سرعت امکان پذیر نیست و به همین دلیل نباید این طور قلمداد شود که این تعداد به دلیل وجود اورانیوم بیمار شده اند.

وی تاکید کرد: علاوه بر مرکز تحقیقات گوارش دانشگاه تهران، دانشگاه محقق اردبیلی و خود دانشگاه علوم پزشکی نیز تحقیقات مدونی انجام داده اند و در هیچ یک وجود اورانیوم اثبات نشده است.

اسناد و شواهد وجود اورانیوم در نمکهای دریاچه ی اورمیه و استحصال آن از سوی رژیم ایران پیش از این به دفعات توسط فعالین آذربایجان جنوبی انتشار یافته و حتی در اسناد تعدادی از تشکلات بین المللی همچون یو.ان.پی.او و... نیز درج گردیده است.

رژیم ایران که در مورد شورابیل و به سرعت پس از پخش شایعه ی وجود اورانیوم در این دریاچه وارد عمل شده و پاسخگو گردید تا به حال و علیرغم بین المللی شدن موضوع وجود اورانیوم در اورموگولو، هیچ اشاره ای به این امر نداشته است.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter