English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

با تصویب شورای اسلامی شهر؛ خیابان های اورمیه به نام مشاهیر آذربایجان مزین خواهند شد

آذوح: با تصویب تصمیمات شورای نامگذاری در شورای اسلامی شهر اورمیه برخی معابر و خیابان های شهر به نام مشاهیر و شهدای آذربایجان هم چون دده کاتیب، شیخ صفی الدین اورموی، حسام الدین چلبی و... مزین خواهند شد.

به گزارش دورنانیوز به نقل از سایت شورای اسلامی شهر اورمیه، تصمیماتی که در آخرین روزهای کاری سال ۹۳ با حضور اعضای شورای نامگذاری درباره نامگذاری برخی معابر شهر اورمیه اتخاذ شده بود، پس از بررسی و اعلام نکته نظرات اعضاء شورای اسلامی شهر  در فروردین سال ۹۴ به تصویب رسید.

دکتر علیزاده، رئیس شورای نامگذاری شهر اورمیه در این جلسه اظهار داشت: بازگرداندن نام قدیمی معابر که تاثیر به سزائی در شناساندن هویت ملی شهر اورمیه داشته که با همت شورای نامگذاری در شورای اسلامی شهر صورت گرفت، که بنده از تمام عزیزان در مجموعه شورای نامگذاری که در طول یک سال اخیر زحمات بی شاعبه ای کشیده اند از طرف اعضاء کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و اعضای شورا تقدیر و تشکر می نمایم و سال پیش رو را سالی پر بار و برکت، توام با موفقیت و خدمت صادقانه به مردم شریف اورمیه مسئلت میدارم و به عنوان خادمین مردم می باسیتی بیش از پیش در احقاق مطالب مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به خواسته عموم شهروندان استفاده از نام مشاهیر فرهنگی، تاریخی و قهرمانان ملی و بین المللی شهر اورمیه در معابر اصلی در دستور کار این شورا قرار گیرد.

بر این اساس:

– مقرر گردید پس از بررسی، مطالعات و تحقیقات لازم توسط سازمان زیبا سازی جهت نام گذاری معابری به نام های شیخ صفی الدین اورموی و حسام الدین چلبی که از مفاخر شهر اورمیه بشمار می آیند بررسی و در جلسه آتی تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

– مقرر گردید پس از بررسی و استعلام سازمان زیبا سازی از مراجع ذیصلاح در خصوص شاعر معروف معاصر اورمیه عبدالرحمان طیار قولنجی متخلص به دده کاتیب یکی از نامهای معابر اصلی به نام ایشان نامگذاری گردد.

– مقرر گردید از غلامحسین صدری افشار اورموی که یکی از نویسندگان برجسته، فرهنگ نویس، مترجم و پژوهشگر ایرانی بوده مراسم تجلیلی انجام گیرد.

– مقرر گردید نام خیابانهای عسگر آبادی و عطائی (به عنوان بخشهایی از خیابان بعثت به صورت برجسته و مناسب در تابلو های خیابانهای مربوطه درج و نصب گردد.

علیزاده در  ادامه گفت: دستور جلسه را نامه های رسیده از سازمان زیبا سازی و بنیاد شهید و اهالی مناطق جهت جهت نامگذاری و نیز بررسی موضوع چگونگی نامگذاری و نیز بررسی موضوع چگونگی نامگذاری خیابان عطایی که به نام استاندار وقت بوده و در حال حاضر به بعثت ۲ و امتداد آن نیز به بعثت ۳ و ۴ نامگذاری شده است . بعثت ۱ که در حد فاصله فلکه بازار باش تا چهارراه بعثت و بعثت ۲ حد فاصل چهارراه عسگر آبادی تا اول خیابان عطایی است به نام قبلی خود عسگرآبادی تغییر نام گردید.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter