English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بازداشت یک شهروند عرب به دلیل «گفتگو درباره بیکاری»

آذوح: فعالان حقوق بشر در اهواز از بازداشت یک شهروند عرب به دلیل «گفتگو درباره بیکاری» در نماز جمعه شهر خفاجیه خبر می دهند.

سایت «جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز» با انتشار عکسی گزارش کرده، روز ۴اردیبهشت۹۴ مهدی سعیدی سعیداوی فارغ التحصیل مهندسی نفت در مقطع کارشناسی ارشد در اعتراض به بیکاری خود در نماز جمعه شهر خفاجیه (۵۵ کیلومتری غرب اهواز) از سوی نیروهای انتظامی بازداشت شد.

به گزارش این سایت، مهدی سعیدی سعیداوی پس از پایان تحصیلات خود و اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی نفت با مراجعه به سازمانهای کاریابی و اداره کار با جواب منفی آنها روبرو شده بود. همزمان شرکت های منطقه نیروی کار خود را از استان های دیگر و عمدتا از میان نیروهای غیر بومی استخدام می کنند.

بر اساس آمار رسمی دولت بیش از ۷۰ درصد جوانان در خوزستان بیکارند.

فعالان عرب می گویند که دولت ایران با طراحی سیاست های عرب ستیزانه به صورت مهندسی شده هسته های اجتماعی مردم عرب را به سوی بیکاری، فقر و انهدام اجتماعی سوق می دهد.

به گفته ی ایشان، اعزام نیروهای کار غیر بومی به مناطق نفت خیز خوزستان، اسکان و اعطای فرصت های شغلی برای آنها باعث به حاشیه راندن مردم عرب شده و اهالی بومی از دست یابی به بدیهی ترین حقوق خود محروم می شوند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter