English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ایران یک کشتی آمریکایی را در تنگه هرمز توقیف کرد

آذوح: نیروهای ایرانی یک کشتی نفتکش آمریکایی را در آبهای خلیج توقیف و به سوی بندرعباس هدایت کردند. این کشتی دارای 34 خدمه می باشد.

به گزارش رویترز، بعد از آنکه کشتی "مرسک تیگرس" پیام اضطراری مخابره کرده است، هواپیماهای جنگنده آمریکا و یک ناو این کشور مشغول بررسی وضعیت این کشتی در یکی از حساسترین آبراههای جهان هستند.

به گزارش تلویزیون العربیه و به نقل از منابع مطلع، نیروهای ایرانی پیش از توقیف این کشتی به سوی آن آتش گشوده اند.

در همین حال خبرگزاری تسنیم وابسته به محافل امنیتی ایران، ابتدا این خبر را تکذیب کرد، و بعد اعلام کرد توقیف این کشتی ماهیت نظامی یا سیاسی ندارد، و این کشتی بنا به درخواست "اداره بنادر" و با حکم دادگاه توقیف شده است.

اما به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد نیروهای ایرانی وارد کشتی "مارسک تیگرس" که با پرچم جزایر مارشال در خلیج در حرکت بود شده اند.

این سخنگو گفت که ورود به کشتی بعد از آن روی داد که قایقهای گشتی ایران به سوی این کشتی آتش گشودند و به آن دستور دادند تا وارد آبهای ساحلی ایران شود.

سخنگوی پنتاگون گفت که در این کشتی هیچ شهروند آمریکایی وجود ندارد. او گفت که این کشتی در حال عبور از تنگه هرمز بود که این حادثه روی داده است.

هنوز منابع ایرانی گزارشی از این خبر به جهان مخابره نکرده و فقط به نقل قول از منابع خارجی پرداخته اند. ایران بارها در گذشته تهدید کرده در مقابله با تحریمهای اقتصادی دست به بستن تنگه هرمز خواهد زد.

تنگه هرمز آبراهی است به عرض 33 کیلومتر که فقط 4 کیلومتر آن برای آمد و شد کشتی ها مناسب است و 4 کیلومتر هم حاشیه امن این آبراه است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter