English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آیت الله خامنه‌ای: کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست

آذوح: یک روز پس از اینکه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در دیدار با کارگران ابراز امیدواری کرد که پس از توافق هسته ای مشکلات اقتصادی رفع شود، رهبر جمهوری اسلامی در جمعی مشابه، گفت که کلید حل مشکلات ایران در مذاکرات هسته‌ای نیست.

آیت الله خامنه‌ای، روز چهارشنبه در دیدار با کارگران گفت: «کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست، در داخل کشور است و همه باید مسئولیت‌های متفاوت خود را در تقویت تولید داخلی به عنوان تنها راه علاج مشکلات اقتصادی، انجام دهند.»

او با بیان اینکه «برخی می‌گویند در شرایط تحریم و فشار، رونق تولید داخلی امکان پذیر نیست،» ضمن تایید تاثیر تحریم‌ها بر افزایش مشکلات اقتصادی گفت که با وجود این، تحریم نمی‌تواند جلوی تلاش عمومی برای رونق را بگیرد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه در جمع کارگران با ابراز امیدواری از اینکه پس از رفع تحریم ها وضعیت تولید بهتر می شود گفت که  وضع کنندگان تحریم‌های بین‌المللی ساز و کاری ایجاد کردند تا سیستم بانکی ایران را فلج کند، سرمایه ای وارد کشور نشود و خرید، صادرات و فروش با مشکل مواجه شود. او گفت که یکی از اهداف ایران در مذاکرات هسته‌ای این است که این معضلات را رفع کند.

رهبر ایران از چند سال قبل برای مقابله با مشکلات ناشی از تحریم‌ها بارها بر لزوم در پیش گرفتن «اقتصاد مقاومتی» به جای چشم داشتن بر لغو تحریم ها تاکید کرده است. این در حالیست که برخی از کارشناسان ایده اقتصاد مقاومتی را نظریه‌ای بر پایه اقتصاد بسته و منزوی می‌دانند که پیش از این تجربه شده و کمکی به شکوفایی اقتصاد نکرده است.

سخنان اخیر آیت الله خامنه‌ای در جمع کارگران و تشویق آنها به تلاش برای رونق اقتصادی در حالی ابراز شده است که کارگران به دنبال رکود اقتصاد و زیان‌دهی واحدهای تولیدی با مشکلات مالی و صنفی بسیار دست به گریبان هستند.

طی روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از تجمع‌های اعتراض‌آمیز کارگری در تهران و دیگر شهرها منتشر شد که کارگران در آنها خواستار حقوق صنفی و دریافت دستمزد عقب افتاده خود شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter