English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سعودی 93 نفر را در ارتباط با داعش دستگیر کرد

آذوح: پادشاهی سعودی روز سه شنبه 28 آوریل اعلام کرد 93 نفر را در ارتباط با توطئه حمله به سفارت آمریکا، نیروهای امنیتی، و مناطق مسکونی خارجیان در این کشور دستگیر کرده است. گفته می شود که این عده با گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش ارتباط داشتند.

سرلشگر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور سعودی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که این کشور آمادگی بهتری در مبارزه با گروه داعش بدست آورده است. کشور سعودی در زمره کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش برای بمباران مواضع این گروه در عراق و سوریه است.

الترکی گفت که گروه داعش در ظرف ماههای گذشته چندین حمله در این کشور انجام داده که منجر به کشته شدن 15 نفر غیرنظامی و نیروی امنیتی شده است. اما او تاکید کرد که شهروندان سعودی فراخوانهای داعش برای مسلح شدن و حمله به دولت و اقلیت شیعه و نیروهای امنیتی و خارجیان مقیم این کشور را نادیده می گیرند.

او به اسوشیتدپرس گفت که عده ای به این فراخوان داعش برای انجام عملیات تروریستی پاسخ دادند، اما این افراد نماینده 20 میلیون شهروند پادشاهی سعودی نیستند."

الترکی گفت که در یک عملیات امنیتی یک هسته 65 نفره در ماه مارس دستگیر شدند، که قصد حمله به ساختمانهای مسکونی و زندانها را داشتند. آنها همچنین قصد داشتند با حملاتی به اختلافات مذهبی دامن بزنند. تمام این افراد به استثنای 2 نفر شهروند سعودی هستند.

او همچنین گفت که در نیمه ماه مارس یک توطئه برای انفجار یک خودرو در مقابل سفارت آمریکا در ریاض کشف و خنثی شد. 2 سوری و یک سعودی در این ارتباط بازداشت شدند.

زمان این حمله مصادف با تعطیلی سفارت آمریکا در 15 مارس به مدت یک هفته برای نگرانی ها امنیتی در جده و ظهران بود.

روز سه شنبه پلیس سعودی خبر دستگیری نواف العنزی، مامور داعش در این کشور را اعلام کرد. العنزی شهروند 29 ساله سعودی است که متهم به قتل دو افسر پلیس در 8 ماه آوریل است. العنزی در 100 کیلومتر شرق ریاض در درگیری با پلیس زخمی و دستگیر شد. وزارت کشور سعودی برای دستگیری العنزی مبلغ 267 هزار دلار جایزه تعیین کرده بود.

افراد وابسته به گروه داعش در تیراندازی به نمازخوانان شیعه در منطقه الاحسا در ماه نوامبر گذشته، و همچنین حمله به مرزبانان سعودی در مرز عراق در ماه ژانویه گذشته نیز دست داشتند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter