English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سنای آمریکا به نظارت کنگره بر توافق با ایران رای داد

آذوح: پس از ماهها بحث و بررسی، مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا به سود طرح نظارت کنگره بر توافق احتمالی با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور رای داد.

به گزارش العربیه، از مجموع ۱۰۰ عضو مجلس سنای آمریکا، ۹۸ سناتور به این مصوبه رای مثبت دادند و تنها تام کوتین نماینده جمهوری خواه به این طرح رای منفی داد. قرار است مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده، طرح مشابهی را به رای بگذارد.

کاخ سفید که پیشتر این طرح را رد کرده بود، گفته است که در صورت تصویب آن از سوی مجلس سنا، باراک اوباما آن را امضا خواهد کرد.

از سوی دیگر، رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس قانون گذاری، تصویب این طرح را بهترین فرصت برای رای دهندگان - از طریق نمایندگان کنگره- جهت نقش داشتن در گفت و گوهای کاخ سفید و ایران به شمار آورد.

پیش از رای گیری، اصلاحاتی در طرح پیشنهادی صورت گرفت از جمله بند به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران، تعدیل شد.

این در حالی است که سناتور مارکو ربیو، پیش از رای گیری در این زمینه گفته است.« این توافق به لغو تحریم های ایران مربوط است، بنابراین مهم است که بند ویژه ای برای حق موجودیت اسرائیل درج کنیم، زیرا اموالی که ایران به دست خواهد آورد، برای تضعیف امنیت  منطقه هزینه خواهد شد.

بر اساس طرح تصویب شده، باراک اوباما این اجازه را نخواهد داشت که تحریم ها علیه ایران را پس از رسیدن به تفاهم نهایی لغو کند. بلکه کنگره باید این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

همچنین قانون جدید به کنگره این حق را می دهد که به نفع یا علیه توافق نامه رای دهد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter