English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نزدیک به ۳۰۰ نفر در نبرد «پالمیرا» در سوریه کشته شده‌اند

آذوح: سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن است، می‌گوید نزدیک به ۳۰۰ نفر، طی چند روز گذشته، در پی نبردهای شهر باستانی «پالمیرا» در سوریه کشته شده‌اند.

به گفته این سازمان، بنا بر آماری که از شبکه‌های داخلی سوریه به دست آورده، ۱۲۳ نفر از کشته شدگان از اعضای ارتش آن کشور یا شبه‌نظامیان هوادار دولت مرکزی دمشق و ۱۱۵ نفر نیز از شبه‌نظامیان گروه موسوم به «حکومت اسلامی» بوده‌اند. ۵۷ نفر از قربانیان نیز غیرنظامی هستند.

در عین حال بنا بر گزارش‌ها ارتش ارتش سوریه، روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت، شبه‌نظامیان گروه افراطی موسوم به «حکومت اسلامی» را، که به منطقه باستانی «پالمیرا» نزدیک شده بودند، «فعلا» به عقب رانده‌ است.

 خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش داده بود که عقب راندن نیروهای «داعش» از این منطقه تاریخی با تلفاتی زیاد همراه بوده است.

نیروهای حکومت اسلامی در روزهای گذشته به بخش شمالیتر «پالمیرا» رسیده بودند، اما ارتش سوریه موفق به عقب راندن آن‌ها شدند؛ تحولی که از سوی طلال البرازی فرماندار حمص مورد تایید قرار گرفت.

همچنین مامون عبدالکریم، رئیس سازمان میراث فرهنگی سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفته است که از بیرون راندن نیروهای حکومت اسلامی «احساس خوبی» دارد و خسارتی به این آثار وارد نشده اما به گفته او، هنوز نگرانی‌ها به طور کامل برطرف نشده است.

سازمان دید‌بان حقوق بشر سوریه گفته است، روز یکشنبه هنوز آتشباری‌های پراکنده‌ای در اطراف محل در جریان بود اما نیروهای «داعش» به خارج از شهر رانده شدند. 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter