English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عضو کمسیون عمران مجلس: مردم آذربایجان خواستار تدریس زبان ترکی در مدارس‌ هستند

آذوح: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای احیای ماهیت زبان ترکی و مطرح شدن آن در سطح جامعه نیاز است این زبان در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود.

به گزارش دورنانیوز، سید بهلول حسینی با بیان اینکه هیئت دولت در سفر خود به استان بایستی نیازهای آذربایجان‌شرقی را بررسی کند، اظهار کرد: ایجاد فرهنگستان زبان ترکی خواسته‌ی اصلی مردم آذربایجان است و امیدواریم در این سفر به نفع احسن این وعده‌ی دولت تدبیر و امید عملی شود.

تعداد افراد ترک‌زبان کمتر از فارس‌زبان نیست/زبان ترکی باید در مدارس تدریس شود

وی ادامه داد: تعداد افراد ترک‌ زبان نسبت به فارسی زبانان کم نیست اما با وجود آن در طول سال‌های گذشته نسبت به این گویش بی‌توجهی شده است و اگر همین روال ادامه یابد زبان ترکی جایگاه خود را از دست خواهد داد.

نماینده‌ی مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت موظف به عملی کردن وعده‌های انتخاباتی خود می‌باشد، ابراز کرد: برای احیای ماهیت زبان ترکی و مطرح شدن آن در سطح جامعه نیاز است این زبان در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود.

دولت باید بیشتر از این به دریاچه اورمیه ارزش دهد

وی افزود: دولت در خصوص احیای دریاچه اورمیه گام‌هایی را برداشته است ولی با این حال برای احیای این منبع ملی نیاز است دولت بیشتر از این کار کند، اگر دریاچه اورمیه مورد بی‌مهری واقع شود در آینده شاهد بروز خطرات زیست محیطی و طوفان نمک در آذربایجان خواهیم بود.

آناج

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter