English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ممنوعیت ۳۰ شغل برای بهاییان در ایران

آذوح: فرماندهی نیروی انتظامی با انتشار دستوری از اداره اماکن نیروی انتظامی سراسر کشور خواسته که برای کنترل، محدودیت و نظارت بر عملکرد بهاییان زمینه‌های شناسایی آن‌ها فراهم گردد و از حضور وسیع آن‌ها در جامعه جلوگیری شود.

به گزارش سحام نیوز، این دستور در چهار بند در سال ۱۳۸۶ صادر شده و همچنان به قوت خود باقی است.

دربند دوم این دستور آمده است که باید از حضور بهاییان در مشاغلی با درآمد بالا جلوگیری شود. همچنین بهاییان تنها باید در رسته‌ها و شغل‌هایی که در حد متعارف درآمد دارند، فعالیت داشته باشند.

Naja-saham-news

یکی دیگر از محدودیت‌ها ممنوعیت کار در مؤسسات فرهنگی، تبلیغاتی و اقتصادی است. در این دستور برای توضیح ممنوعیت‌های سه‌گانه چنین نوشته شده است: «بهاییان نباید در جراید، نشریات، جواهر و طلاسازی، ساعت‌سازی، چاپخانه‌داران، گراورسازان، مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه، ناشران و کتاب‌فروشی، مسافرخانه‌داران، هتل‌داران، آموزشگاه‌های خیاطی، عکاسی، فیلم‌برداری، گیم نت، رایانه و کافی‌نت مشغول به کار و فعالیت باشند.»

بند چهارم با اشاره به «نجس و ناپاک» دانستن بهاییان از اداره اماکن نیروی انتظامی خواسته شده که «از حضور آن‌ها در تالارهای پذیرایی، رستوران و سلف‌‌سرویس‌ها، اغذیه‌فروشان و مواد غذایی، چلوکباب و چلوخورشت، قهوه‌خانه، فروشندگان مواد پروتئینی و سوپرمارکت، بستنی و آب ‌میوه و نوشابه، قنادی و شیرینی‌فروشی و کافی‌شاپ جلوگیری شود.»

جمهوری اسلامی ایران از آغاز شکل‌گیری خود جامعه بهایی ایران را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سرکوب کرده است. حکومت ایران همواره درصدد بوده که با اعمال فشار و آزارهای متناوب به شهروندان بهایی، آن‌ها را مجبور به ترک وطن یا ترک عقیده کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter