English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ده‌ها هزار دانش‌آموز در ایران معتاد هستند

آذوح: وزارت آموزش و پرورش سرانجام پس از سال‌ها انکار وجود دانش‌آموز معتاد، آلودگی دانش‌آموزان به مواد مخدر را پذیرفت.

شب گذشته مدیرکل دفتر مراقبت در برابرآسیب‌‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در شبکه‌ی ٢ صدا و سیما رسما اعلام کرد که ما خطر اعتیاد را سال‌هاست که قبول داریم.

نادر منصور کیایی از ارائه هرگونه اعداد و ارقام درباره دانش‌آموزان معتاد (addict) اجتناب کرد اما آمار یک درصدی از کل ١٣ میلیون دانش‌آموز را که در همین گفتگوی تلویزیونی از سوی مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان شد، پذیرفت.

این مشاور در ادامه از کاهش سن اعتیاد به ١٥ سالگی خبر داد و گفت: در طول ١٠ سال گذشته آمار اعتیاد در مدارس از نیم درصد به یک درصد افزایش یافته که نشان از دو برابر شدند آمار دانش‌آموزان معتاد(غیرتفننی) است.

حمید صرامی می‌گوید که ٥٥% مردم پس از ٥ سال از اعتیاد فرزندان خود مطلع می‌شوند.

نماینده آموزش و پرورش علی‌رغم ارائه‌ها آمارها از سوی دیگر مقامات حکومتی حاضر در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب، اعتیاد دانش‌آموزان در مدارس را تکذیب و خانواده‌ها را تلویحا مسبب گرایش فرزندانشان به مواد مخدر عنوان کرد.

اواسط زمستان گذشته، یک فرمانده سپاه در همایش آموزشی اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد اعلام کرده بود که  ۴۵هزار دانش آموز ۱۵ تا ۱۹سال در کشور معتادند.

شیشه، قرص اکس و حشیش از محبوب‌ترین مواد مخدر مصرفی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان در ایران می‌باشند.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم مرتبط سازمان ملل متحد در ایران به صراحت اعلام کرده که "ایران دومین مصرف کننده مواد مخدر در جهان است".

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter