English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برگزاری میتینگ اعتراضی در برابر سفارت ایران در آنکارا و انعکاس خبر تجمع در بیش از سی خبرگزاری ترکیه*****

آذوح: ظهر امروز جمعی از فعالان ملی-مدنی آزربایجان جنوبی در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر آنکارا در ترکیه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی نمودند. این تجمع به مناسبت سالگرد قیام خرداد آزربایجانیان در سال ۱۳۸۵ برگزار گردید.

در یکم خرداد ۱۳۸۵ ملت تُرک آزربایجان جنوبی در اعتراض به کاریکاتوری موهن که در روزنامه ی دولتی ایران وابسته به دولت احمدی نژاد چاپ شده بود دست به تجمعات اعتراض آمیز زد. این تجمعات که به تمامی شهرهای آزربایجان جنوبی کشیده شد به قیام آزربایجانیان تبدیل گشته و ده ها نفر توسط شلیک مستقیم گلوله توسط نیروهای امنیتی ایران کشته شدند. به گزارش آرازنیوز در سالگرد این روز، تجمع کنندگان در برابر سفارت آنکارا علاوه بر بزرگداشت یاد شهیدان آزربایجان جنوبی به نژادپرستی حاکم در ایران اعتراض نمودند. علاوه بر سر داده شدن شعارهای اعتراض آمیز، تجمع کنندگان در اقدامی سمبولیک کارت های قرمز موجود در دستهای خود را بالا برده و به سوت زدن در مقابل سفارت ایران پرداختند.

این اقدام سمبولیک برگرفته از حق کشی فدراسیون ایران بر علیه تیم فوتبال تراختور و کمپین کارت قرمز فعالین آزربایجانی بود. پارچه نوشته های موجود در این تجمع حاوی نوشتارهایی با محکومیت نژادپرستی و فاشیسم فارسی بود. علاوه بر آن تجمع کنندگان با در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی همچون سعید متین پور، آیت مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر، محمود فضلی و … خواستار آزادی هرچه سریعتر این زندانیان شدند.

خبر این جمع تُرکان آزربایجان جنوبی در بیش از سی خبرگزاری ترکیه انعکاس پیدا کرد و خبرگزاری های معتبری همچون “میللیت” و “ایحلاص هابر آژانسی” به انتشار تصاویر و فیلم این تجمع پرداختند. برخی از خبرگزاری هایی که به انعکاس خبر این تجمع پرداختند عبارتند از: میللیت، ایحلاص هابر آژانسی، بورساماناست، مرسین هابر، دیادیننت، آ۲۴، عالمی هابر، ولت۳۴، مای نت، ماراس گوندم و … .

 

 

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter