English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آخرین اخبار از وضعیت فعال ملی دربند، دکتر اسدالله اسدی

آذوح: دکتر اسدالله اسدی در روز 23 تیرماه سال 89 توسط نیروهای امنیتی در تبریز دستگیر می شود. این فعال ملی به مدت 6 ماه در اداره اطلاعات تبریز به شدت تحت شکنجه قرار می گیرد تا به اتهامات واهی مطرح شده بر علیه خود اعتراف کند. پس از 6 ماه بازداشت موقت دکتر اسدالله اسدی از طرف بازپرس هاشم زاده به تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی کشور متهم می شود.

به گزارش خبرنگار آذوح از تبریز پس از مراجعات مکرر خانواده این فعال ملی به دادگاه در طی این شش ماه و قول مساعد بازپرس هاشم زاده مبنی بر آزادی موقت ایشان، در آخرین مراجعه به دفتر بازپرس هاشم زاده به آنان اطلاع داده می شود که دکتر اسدی برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره کل اطلاعات مرکزی ایران قرار گرفته است.

وی در شعبه 15 دادگاه تهران توسط بازپرس بیگی مورد بازجویی قرار می گیرد. اولین جلسه دادگاه این فعال ملی برای رسیدگی به اتهامات در تاریخ 22/3/90 بدون حضور وکیل برگزار شد. در این جلسه دکتر اسدی به دفاع از خود پرداخت و ضمن رد تمامی اتهامات وارده علیه خود از شکنجه مامواران اداره اطلاعات و تهدید خانواده خود توسط عوامل امنیتی پرده برداشت.

قرار است تا جلسه دوم دادگاه دکتر اسدی در تاریخ 17/5/90 برگزار شود. دکتر اسدی با توجه به مدت طولانی بازداشت، شکنجه های شدید عوامل اطلاعات و همچنین تهدید خانواده از طرف نهادهای امنیتی در وضعیت مناسب جسمی و روحی قرار ندارد و در اثر این فشارهای روحی و روانی یک بار اقدام به خودکشی کرده است.

آذوح

http://up.iranblog.com/images/ek9of4rzoo5rrlcf3dn.jpg

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter