English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پنتاگون: پاکسازی قومی عرب ها و ترکمن ها توسط کردها غیرقابل قبول است

آذوح: وزارت دفاع آمریکا پنتاگون سه شنبه اعلام کرد «غیرقابل قبول» است اگر مبارزان کرد در بحبوحه درگیری با داعش در سوریه اعراب و ترکمن ها را از سرزمینشان خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هزاران تن از اعراب و ترکمن های سوری هفته پیش روانه ترکیه شدند.

این در حالی است که حمله مبارزان کرد به مواضع داعش در تل ابیض موجب تقویت ادعاها مبنی بر اقدام مبارزان کرد در پاکسازی قومی جوامع محلی از طریق وادار کردن آنها به ترک محل زندگی خود شده است.

استیو وران، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: « به طور قطع ما گزارش هایی در این باره دریافت کرده ایم، و این موضوعی است که ما به دقت زیر نظر داریم. بدون تردید اگر این موضوع صحت داشته باشد، ما آن را غیرقابل قبول می دانیم.»

مبارزان کرد از پشتیانی حملات هوایی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا برخوردار بوده اند؛ حملاتی که در فرار غیرنظامیان بی تاثیر نبوده است.

بنا بر اعلام ائتلاف ضد داعش، مواضع داعش در رقه، حسکه و عین العرب (کوبانی) – مناطقی که کردها مشغول مبارزه با داعش هستند- دست کم ۹۰ بار هدف حملات هوایی این ائتلاف قرار گرفته است.

استیون وارن گفت: « با حرکت نیروهای کرد از حسکه در شمال شرق سوریه به سمت تل ابیض واقع در غرب، مسیر حملات هوایی نیز تغییر کرده و با مسیر مبارزان کرد هماهنگ بوده است. » وی تصریح کرد این بخشی از راهبرد ائتلاف ضدداعش برای قطع مسیر های تدارکاتی این گروه به رقه – پایتخت خودخوانده داعش- است.

وی همچنین تصرف تل ابیض را دستاوردی راهبردی از نظر مسدود کردن یکی از مسیرهای مهم داعش توصیف کرد و گفت هنوز چند مسیر دیگر وجود دارد که از طریق آنها می توان به رقه دسترسی پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز هشدار داد قطع مسیر تدارکاتی داعش ممکن است به « سرازیر شدن گسترده جنگجویان خارجی و کالاهای قاچاق و دیگر فعالیت های غیرقانونی به سمت شمال سوریه، و عراق توسط داعش منجر خواهد شد.»

ارنست تصریح کرد به لطف تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری برای تامین تدارکاتی نیروهای کرد در کوبانی و همکاری ترکیه از طریق اجازه عبور نیروهای پیشمرگه از خاک خود برای کمک به کردهای سوریه، ائتلاف ضدداعش در چند ماه اخیر توانسته است این گروه را از شمال سوریه بیرون براند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter