English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جان کری روز جمعه برای تسریع مذاکرات اتمی با ایران به وین می رود

آذوح: جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه برای ادامه و تسریع مذاکرات جامع اتمی با ایران به وین می رود.

ایران و قدرت های جهانی تا پایان ۳۰ ژوئن فرصت دارند به توافق جامع اتمی برسند که برنامه اتمی ایران را محدود و برخی تحریم ها علیه این کشور را بر می دارد.

وزیرخارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر آیت الله خامنه ای که خطوط قرمزی برای نمایندگان ایران در مذاکرات اتمی تعیین کرد، روز چهارشنبه گفت سخنرانی او و همچنین اظهاراتی که در توییتر آیت الله خامنه ای درباره «خطوط قرمز» منتشر شده، «مصرف سیاسی داخلی» دارد و «جدید نیست.»

 وزیر خارجه آمریکا گفت چیزی که اهمیت دارد، همانی است که بر سر آن توافق کرده ایم و همچنین مواردی که هنوز در مورد آن ها تعیین تکلیف نشده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت اگر ایران نتواند به تعهداتش در تفاهمنامه لوزان عمل کند، «توافقی وجود نخواهد داشت.»

آیت الله خامنه ای روز سه شنبه با بازرسی های بین المللی از تاسیسات نظامی ایران و همچنین با محدودیت های ۱۰ تا ۱۲ ساله برنامه اتمی این کشور مخالفت کرد.

در همین حال، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه تایید کرد که هنوز موارد دشواری بر سر راه مذاکره کنندگان باقی مانده است.

او گفت مذاکرات همچنان دشوار است اما هر دو طرف صادقانه تلاش دارند که در چارچوب زمانی تعیین شده، موارد دشوار را حل و فصل کنند.

سخنگوی کاخ سفید گفت تنها نتیجه ای که آمریکا از مذاکرات جامع اتمی با ایران می پذیرد، نتیجه ای است که با تفاهمنامه لوزان منطبق باشد.

در همین حال،  روز چهارشنبه اد رویس، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با صدور بیانیه ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت با توجه به شیوه ای که مذاکرات اتمی با ایران پیش می رود، مشکل می توان دید که دولت آمریکا به توافقی بامعنی و پایدار با ایران برسد که برای کنگره قابل قبول باشد.

این بیانیه پس از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شد که پیشتر در این روز خبر داده بود آمریکا و کشورهای دیگری که با ایران مذاکرات اتمی دارند، آماده هستند که آخرین راکتورها و تجهیزات پیشرفته هسته ای را به تهران تحویل بدهند در صورتی که تهران بخش های از برنامه اتمی اش را که می تواند کاربرد نظامی داشته باشد، نظیر تاسیسات آب سنگین اراک، تعطیل کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter