English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ايران 10 ملیون بشکه نفت براى كمك به نظام اسد فرستاده است

آذوح: خبرگزارى "بلومبرگ" گزارش داده که جمهوری اسلامی از ابتدای سال 2015 تا ماه ژوئن جاری، ایران 10 میلیون بشکه نفت خام براى كمك به نظام اسد به سوريه فرستاده كه اين تعداد بشكه به طور ميانگين حدود 60 هزار بشکه در روز برآورد شده است.

حکومت ايران عليرغم وجود بحران هاى اقتصادى در داخل كشور به دلیل تحریم های بین المللی، همچنان میلیاردها دلا ربرای جلوگیری از فروپاشی نظام اسد هزينه مى كند.

بنا به آمارهاى منتشر شده، تولید نفت سوریه در سال 2014 به شدت کاهش یافته و به 9329 بشکه در روز رسيد. در حالى كه در سال 2011، توليد نفت سوريه به 380 هزار بشكه در روز، رسيده بود.

حسن روحانی رئيس جمهوری ایران در اوايل ماه ژوئن در ديدار با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه در تهران تاکید کرده بود، که ایران تا پایان راه از نظام بشار اسد حمايت خواهد كرد.

رئيس جمهور ایران تاکید کرد که "ایران، با وجود مشكلات تحریم های بين المللى، به کمک و حمایت از سوریه ادامه خواهد داد."

پيشتر، حسین امیر عبداللهيان معاون وزیر امور خارجه ایران در امور عربی و آفریقایی اعلام کرده بود كه " ايران از آغاز بحران سوریه در سال 2011 مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون دلار به رژيم بشار اسد كمك مالى كرده است".

با این حال، گزارش های غربی نشان داد که کمک های مالى ایران بیش از این مقدار بوده است، و روزنامه "کریستین ساینس مانيتور " امريكايى گزارش داده که تهران حدود 35 میلیارد دلار در سال در قالب وام به رژیم بشار اسد، پرداخت كرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter