English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

با ورود اعتراضات به روز هفتم؛ تداوم بحران در ارمنستان

آذوح: بحران در ایروان پایتخت ارمنستان ادامه دارد.

به گزارش دورنانیوز، در تظاهرات روز گذشته که با شرکت قریب به ۱۰ هزار نفر برگزار شد، در درگیری بین پلیس و معترضین بیش از۲۰ تن از هر دو طرف زخمی و صدها نفر هم بازداشت شدند.

دولت ارمنستان هفته گذشته قیمت برق را ۲۲ درصد افزایش داد و دلیل آن را کاهش ارزش واحد پول ملی آن کشور در مقابل ارزهای خارجی عنوان کرد. بیشتر برق مورد نیاز ارمنستان از طرف یک شرکت روسی تامین می شود.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داده است معترضان نزدیک کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند و وعده دادند تا زمانی که دولت سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور این کشور از تصمیم خود برای افزایش تعرفه‌های بهای برق صرف نظر نکند، به تظاهرات ادامه می‌دهند.

معترضان فریاد می‌زدند: ما صاحبان کشورمان هستیم.

پلیس ایروان ضمن برخوردی خشن با هزاران معترض در میدان آزادی، تاکنون مانع از پیشروی تظاهرکنندگان به سمت نهاد ریاست جمهوری شده است.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات تاکید داشتند: باید با فساد دولتی در این زمینه مقابله شود.

آن ها علیه شرکت های روسی نیز تظاهرات می کردند که شبکه برق ارمنستان را به صورت انحصاری در اختیار دارند.

سرژ سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان با انتشار بیانیه ای خواستار گفت و گو با معترضان شده است که این امر از سوی تظاهرکنندگان رد شده است.

گفتنی است، ارمنستان به واسطه اشغال قره باغ و اراضی اطراف آن که از دیرباز متعلق به جمهوری آذربایجان بوده اند، هم اکنون در وضعیت اقتصادی و سیاسی وخیمی به سر برده و تبعات و عواقب سیاست های اشغال گرایانه این کشور، دامن گیر مردم آن شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter