English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توافق نیروهای کُرد و رژیم اسد برای جنگ علیه داعش

آذوح: منابعی در شهر حسکه سوریه روز جمعه 28 ژوئن گزارش دادند که «نیروهای حمایت از خلق کرد» با رژیم سوریه به توافق رسیدند تا علیه گروه داعش به طور مشترک به جنگ بپردازند. داعش برای تصرف مناطق بیشتری در الحسکه، از چند روز پیش، دست به حملاتی در این شهر زده است.

چهار شرط کُردها در این توافق

بر اساس این گزارش، در این توافق کُردها شرط گذاشته اند که رژیم سوریه، قدرت خود در الحسکه را کاهش دهد. همچنین پرچم کردستان به جای پرچم رژیم سوریه در مناطق آزاد شده، برافراشته شود و اداره آن مناطق به دست کُردها باشد.

این منابع افزودند که کردها همچنین شرط کرده اند که نیروهای رژیم سوریه در الحسکه، سلاح سنگین به آنها بدهند . به گفته این منابع نیروهای رژیم سوریه، تاکنون دو تانک به جنگجویان کُرد تحویل داده اند.

نیروهای کُرد پس از این توافق، دو مقر در العزل و مفرق البترول در شرق الحسکه را از نیروهای رژیم اسد تحویل گرفتند و سپس با عناصر داعش در منطقه الفیلات الحمر درگیر شدند.

سراج الحسکاوی یکی از فعالان سوریه در گفت و گو با العربیه، اظهار داشت که برخی از مقامات نظامی رژیم سوریه، شروط کُردها از جمله دادن تانک به آنها را نپذیرفته و به آن اعتراض کرده اند.

از سوی دیگر برخی از فعالان گفته اند که عناصر حزب الله لبنان در جنگ نیروهای رژیم اسد علیه داعش در منطقه الحسکه شرکت کرده اند.

بیم گسترش نفوذ کردها در الحسکه

تحولات اخیر در الحسکه، بیم فعالان سوری، نسبت به نفوذ حزب اتحاد دموکراتیک وابسته به کردهای سوریه در این شهر را برانگیخته است. جنگجویان کُرد علاوه بر تصرف مناطقی در الحسکه ، اکثر مناطق عین العرب (کوبانی) و القامشلی را در کنترل خود دارند.

الحسکاوی می گوید که جنگ کنونی، کردها را برای ایجاد اقلیم خودمختار در سوریه کمک می کند. این فعال سوری افزود که نیروهای کُرد پیش از این در جنگ علیه داعش از جمله در تل حمیس، تل براک، درگیری های جبل عبدالعزیز، تل مر، و جنگ المیلبیه، با نیروهای رژیم سوریه، همکاری داشته اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter