English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پخش گسترده ی تراکت در تبریز: حسین علی محمدی را آزاد کنید+ تصاویر*****

آذوح: در روزهای گذشته فعالین آذربایجانی با پخش گسترده ی تراکت در شهرهای آذربایجان جنوبی خواستار آزادی حسین علی محمدی شدند.

به گزارش آذوح در شهر تبریز تراکتها و شبنامه هایی منتشر شده و به شکلی وسیع در سطح شهر پخش گردیده است.

در این تراکتها ضمن اشاره به صدور حکم ناعادلانه ی حسب برای این فعال سیاسی آزربایجان آزادی بی قید و شرط وی خواسته شده است.

گفتنی است پیش از این حمید باقرپور ریاست شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز این این فعال مدنی آذربایجانی را به همراه طاها کرمانی به اتهام «توهین به مقدسات اسلامی» و «تحریق اموال عمومی به قصد مقابله با حکومت اسلامی»، به ۱۰ سال حبس در مرحله بدوی محکوم کرده بود.

ایشان پیش‌تر نیز به «اتهام تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری»، به دلیل نشر مطالبی در نشریه «سوسما» و وبلاگ «سوسوزگول»، از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، به ٣ سال حبس محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً تأیید شد.

حسین علی محمدی و طه کرمانی در حالی هر کدام مجموعاً به ۱۳ سال حبس محکوم شده‌اند که استناد دادگاه در خصوص اسنادِ دال بر محکومیت اتهامات انتسابی، اعترافات مربوط به دوران بازجویی قید شده است و دادگاه زیر عنوان این‌که دلایل متهمین نافی گزارش اداره کل اطلاعات تبریز نبوده ایشان را مجرم شناخته است.

این در حالی است که کرمانی و علی‌محمدی در جلسه دادگاه هر دو ضمن رد اتهامات وارده خبر از اعمال شکنجه روحی، روانی و جسمی در بازداشتگاه انفرادی اداره اطلاعات در دوران بازجویی داده و خواستار رسیدگی قضایی و انجام تحقیق و تفحص از وضعیت بازداشتگاه و روال بازجویی اداره مذکور شده بودند.

حسین علی محمدی و طه کرمانی روز ۱۳آبان۹۲ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

آذوح

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter