English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تبریز: دیدار فعالان آذربایجانی با خانواده حسین علی محمدی

آذوح: جمعی از فعالان آذربایجانی با خانواده حسین علی محمدی فعال زندانی آذربایجانی دیدار کردند.

دوشنبه ۸تیر۹۴ جمعی از فعالان آذربایجانی از شهرهای تبریز، اهر و عجب شیر با حضور در منزل پدری حسین علی محمدی فعال زندانی آذربایجانی در شهر تبریز دیدار کردند.

در این دیدار، خانواده حسین علی محمدی از روال پرونده و شرایط این فعال آذربایجانی در زندان مرکزی تبریز برای حاضران توضیح دادند.

خانواده حسین علی محمدی در این دیدار عنوان کردند، با وجود چندین ماه پیگیری مسئولان قضایی از آزاد کردن وثیقه ممانعت می کنند.

حسین علی محمدی فعال ملی – مدنی آذربایجانی از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب به ۱۳ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در زندان مرکزی تبریز در حال گذراندان دوران محکومیت خود است.

اخیرا شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با بیان «اشکال شکلی» دادنامه صادره علیه این فعالان آذربایجانی این پرونده را برای اصلاح به شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز ارجاع داد.

حمید باقرپور ریاست شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز حسین علی محمدی و طه کرمانی را به اتهام «توهین به مقدسات اسلامی» و «تحریق اموال عمومی به قصد مقابله با حکومت اسلامی»، به ۱۰ سال حبس در مرحله بدوی محکوم کرده بود.

ایشان پیش‌تر نیز به «اتهام تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری»، به دلیل نشر مطالبی در نشریه «سوسما» و وبلاگ «سوسوزگول»، از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، به ٣ سال حبس محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً تأیید شد.

حسین علی محمدی و طه کرمانی در حالی هر کدام مجموعاً به ۱۳ سال حبس محکوم شده‌اند که استناد دادگاه در خصوص اسنادِ دال بر محکومیت اتهامات انتسابی، اعترافات مربوط به دوران بازجویی قید شده است و دادگاه زیر عنوان این‌که دلایل متهمین نافی گزارش اداره کل اطلاعات تبریز نبوده ایشان را مجرم شناخته است.

این در حالی است که کرمانی و علی‌محمدی در جلسه دادگاه هر دو ضمن رد اتهامات وارده خبر از اعمال شکنجه روحی، روانی و جسمی در بازداشتگاه انفرادی اداره اطلاعات در دوران بازجویی داده و خواستار رسیدگی قضایی و انجام تحقیق و تفحص از وضعیت بازداشتگاه و روال بازجویی اداره مذکور شده بودند.

حسین علی محمدی و طه کرمانی روز ۱۳آبان۹۲ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.

در روزهای بازداشت این فعالان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز اخباری مبنی بر «شکنجه شدید» ایشان در برخی از رسانه ها منتشر شد.

پیشتر حسین علی محمدی روز ۲۱شهریور۹۲ در جریان دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و ملوان بندرانزلی به همراه  فرزاد مهدوی(آلتای) از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از یک روز بازداشت به قید وثیقه ملکی آزاد شد.

در آن زمان ماموران امنیتی هنگام بازداشت حسین علی محمدی در ورزشگاه یادگار امام تبریز وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ در اثر این ضرب و شتم آثار کبودی و التهاب در گردن و کمر این فعال آذربایجانی تا چند روز بوضوح قابل مشاهده بود.

اویان نیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter