English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آبهای زیرزمینی آذربایجان غربی به عمق ۱۶۰ متر تنزل کرده است

آذوح: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر به دلیل استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی عمق آنها به ۱۶۰ متر تنزل کرده است.

به گزارش مهر، کیومرث دانشجو در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان چایپاره اظهارداشت: تراز آب‌های زیرزمینی آذربایجان غربی در سال‌های قبل بالا و عمق رسیدن به آب‌های زیرزمینی چند متر بیشتر نبود، به علت استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی هم اکنون به عمق ۱۶۰ متری زیر زمین تنزل کرده است.

وی عنوان کرد: سالانه چهار میلیارد مترمکعب آب در استان استحصال می‌شود که به سبب روش‌های مصرف نادرست ۷۰ درصد آن به هدر می‌رود.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وخیم شدن وضعیت تبخیر آب دریاچه اورمیه، مسوولیت حفاظت از منابع آبی استان سنگین تر شده و بر همگان لازم است که از منابع آبی درست مصرف کرده و صرفه جویی کنند.

دانشجو یادآور شد: با ادامه روند فعلی مصرف آب کشاورزی در استان، در آینده نه چندان دور به وضعیت بحران آب خواهیم رسید که باید همه در این زمینه و در صرفه جویی مصرف آب همکاری و مشارکت کنند.

وی همچنین برای جبران کسری مخزن آب سفره‌های زیر زمینی بر استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در استان آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: میزان تلفات در استفاده از آبهای سطحی و زیر زمینی در استان بسیار بالا بوده و هیچ تناسبی با بازدهی آن ندارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter