English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

یک استاد دانشگاه تبریز: خشکاندن دریاچه اورمیه بخشی از پروژه اتمی ایران است

آذوح: در حالی چند روز پیش انتشار گزارش آخرین وضعیت دریاچه اورمیه که ۷ سانتی‌متر آب آن کاهش پیداکرده یک استاد زمین‌شناسی دانشگاه تبریز در مصاحبه با اؤیرنجی سسی گفت: “دولت هیچ‌گاه دریاچه را احیا نخواهد، چراکه خشکاندن این دریاچه سال‌ها وقت برده و بخشی از پروژه اتمی ایران برای استحصال اورانیوم است.”

به گزارش اؤیرنجی سسی، ستاد احیای اورمیه در آخرین گزارش خود در مورد وضعیت دریاچه اورمیه اعلام کرده است که آب دریاچه در پنجم تیرماه امسال نسبت به پنجم تیرماه سال گذشته ۷ سانتی‌متر کاهش پیداکرده است .

انتشار این گزارش در حالی انجام می‌گیرد که مسئولان ایران در طول سال جاری از افزایش آب دریاچه اورمیه خبر داده بودند .

معصومه ابتکار معاون حفاظت از محیط‌زیست دریاچه اورمیه فروردین‌ماه امسال با اعلام که اینکه وضعیت دریاچه اورمیه رو به بهبود است از بازگشت ۵ هزار فلامینگو به ای زیست‌بوم خبر داده بود .

دوازده اردیبهشت امسال مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آزربایجان غربی کرده بود سطح تراز آب دریاچه اورمیه ۴۰ سانتیمتر افزایش پیدا نموده است.

کریم بشیری پور گفته بود: تراز سطح آب دریاچه اورمیه روز یکشنبه به ۱۲۷۱٫۹۲ متر از سطح دریاهای آزاد رسید.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نیز در سفر اردیبهشت‌ماه خود به آزربایجان شرقی بارها چنین ادعاهایی را تکرار نموده بود

در جمع مردم تبریز: شرایط دریاچه ارومیه نسبت به ۲ سال قبل بهتر شده است.

جمع نخبگان و ایثارگران آزربایجان شرقی: مطالعات اجرای پروژه‌های احیای دریاچه اورمیه انجام‌شده است و قطعاً دریاچه اورمیه راهی جز احیا به خود نمی‌بیند.

همه این سخنان در حالی ایراد می‌شود که با انتشار گزارش وضعیت دریاچه اورمیه توسط ستاد احیای آن مستقر در دانشگاه صنعتی شریف، دروغ بودن آن‌ها به اثبات می‌رسد.

نمودار کاهش آب دریاچه اورمیه

نمودار کاهش آب دریاچه اورمیه

در همین ارتباط نظر یک استاد زمین‌شناسی دانشگاه تبریز که خواست به دلایل امنیتی نام وی افشا شود، پرسیدم. وی در مورد ادعاهای مسئولان گفت ” دولت هیچ‌گاه دریاچه را احیا نخواهد، چراکه خشکاندن این دریاچه سال‌ها وقت برده و بخشی از پروژه اتمی ایران برای استحصال اورانیوم است.”

وی ادامه داد روزانه ده‌ها تن نمک دریاچه اورمیه به مرکز تحقیقات اتمی در شهرستان بناب جهت استحصال اورانیوم منتقل می‌شود و بسیاری از متخصصین نیز از این امر مطلع‌اند اما کسی جرت بیان واقعیت‌ها ندارد.”

این استاد دانشگاه به خبرنگار اؤیرنجی سسی گفت ” برای اثبات ادعای خود اسناد و مدارک بسیاری دارم اما از سرنوشت خود و خانواده‌ام می‌ترسم آن‌ها را عمومی سازم، بارها توسط حراست دانشگاه‌ها به ما اعلام‌شده است که حق مصاحبه در مورد دریاچه اورمیه ندارید و حتی تهدید هم نموده‌اند که اگر مصاحبه‌ای کنیم دودمانمان را ویران خواهند کرد.”

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter