English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کشته شدن ده‌ها نظامی مصری در حملات داعش‌‎

آذوح: ده ها نظامی مصری در حملاتی که روز چهارشنبه اول ژوئیه پایگاه های آن ها را در شبه جزیره سینا هدف قرار داد کشته شدند. گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که 10 نظامی این کشور در حملات متعددی که از سوی گروه های تندرو انجام شده، کشته شدند. او افزود که نیروهای ارتش مصر اقدام به کشتن «22 تروریست» در منطقه شمال سینا کردند.

اما روزنامه الشروق مصری در سایت خود از کشته شدن 64 تن از نیروهای ارتش و پلیس مصر خبر داد.

پیش از آن خبرنگار العربیه در قاهره به نقل از مسئولان مصری گزارش داده بود که 70 تن از شبه نظامیان تندرو، به 5 پایگاه نظامی در منطقه شمال سینا حمله کردند و بیش از 30 سرباز ارتش را کشتند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مسئول امنیتی از کشته شدن 15 نظامی مصری در روز چهارشنبه در انفجار خودرویی بمب گذاری شده در ایستی امنیتی در شمال سینا کشته شدند. این انفجار در راستای سلسله خشونت هایی است که در ساعت های گذشته، شبه جزیره سینا را به شدت ناامن کرده است.

این مسئول امنیتی گفته است: «دستکم 15 سرباز ارتش مصر در حمله ای که ایست ابو رفاعی در جنوب شیخ زوید در شرق عریش را هدف قرار داد کشته شدند.» او افزود که حملات دیگری 5 ایست ارتش را هدف قرار داد و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

شمال شبه جزیره سینا پایگاهی برای تندروها به شمار می آید که طی ماه های گذشته، صدها تن از نیروهای ارتش و پلیس را کشتند. فعال ترین گروه در این منطقه «ولایت سینا» وابسته به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter