English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عضو فراکسیون اصلاحات: بیش از هشت میلیون نفر در کشور بیکارند

آذوح: جلسه هفته جاری مجلس نشان داده است که نمایندگان مجلس نمی توانند ادعاهای وارده مبنی بر ایجاد "بیش از ۱٫۵ میلیون شغل" و سقوط نرخ بیکاری به ۱۱ درصد را بپذیرند و در همین زمینه داریوش قنبری، عضو فراکسیون اصلاحات مجلس، از بیکاری بیش از هشت میلیون نفر و نرخ سی درصدی بیکاری در کشور انتقاد کرد.

به گزارش آفتاب، داریوش قنبری طی سخنانی در جلسات هفته اخیر در صحن مجلس، با اشاره به بیکاری بیش از هشت میلیون نفر ایرانی و نرخ سی درصدی بیکاری در کشور، منتقدانه گفت: "من نرخ بیکاری موجود را در کشور ۳۰ درصد می دانم. البته آمارهای رسمی نرخ بیکاری را بیش از ۱۴ درصد و تعداد بیکاران را بیش از سه میلیون بیکار اعلام می کند، اما در این آمارها زنان و دانشجویان را محاسبه نمی کنند در صورتی که دانشجویان بعد از مدتی به خیل بیکاران می پیوندند و باید برای آن ها اشتغال ایجاد شود. از سوی دیگر سربازان هم در این آمارها شاغل محسوب می شوند، در حالی که این قشر نیز بعد از مدتی بیکار خواهند شد. با محاسبه سربازان و دانشجویان جمیعت بیکاران کشور به هشت میلیون نفر می رسد."

گفتنی است برای اولین بار از سوی دولت در سال ۸۹ ادعا گردید که بیش از ۱٫۵ میلیون شغل ایجاد شده و در سال ۹۰ بیش از ۲٫۵ میلیون شغل ایجاد خواهد شد .

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس درحالیکه نمی توانند بپذیرند بیش از ۱٫۵ میلیون شغل ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۱۱ درصد در حالی کاهش یافته، اطلاعات و شاخص های اقتصادی دیگر کشور را تایید کنندۀ این موضوع نمی دانند.

چندی پیش حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، آمار بیکاری در کشور را سی درصد اعلام کرده بود.

دبیر کل خانه کارگر نیز اخیرا اعلام کرد "آمار بیکاری در میان جوانان کشور در شرایط کنونی بیش از ۲۲.۳ درصد است و در میان جوانان کشور هم اکنون از هر چهار نفر یکی بیکار است و این موضوع نگرانی کارشناسان اجتماعی و اقتصادی را برانگیخته است."

همچنین ماه گذشته یک عضو كميسيون اجتماعي مجلس شورای اسلامی نیز، در اعتراض به آمارهای غلط ارائه شده از سوی دولت و محمود احمدی نژاد پیرامون اشتغال و بیکاری، اظهار داشت "آقایان چطور می گویند که بیکاری کم شده است. باید از احمدی نژاد بپرسیم این آمار غلط را از کجا می آورد؟"

لازم به ذکر است موارد مذکور در حالی می باشد که مرکز آمار ایران، وزارت کار و همچنین مراجع دولتی ذیربط، با قلب واقعیت و ارائه آمار غیرواقعی، مانع انتشار و شفافیتِ وضعیت بیکاری و اشتغال در کشور شده اند

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter