English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

قشقایی یورد در خطر جدی است!!- ارسلان قشقایی

اقلیم قشقایی سرزمین اجدادی ملت تورک قشقایی توسط شوونیسم فارس تهدید جدی میشود و این تهدید چند گونه است که بطور مختصر اشاره میشود:

1 . زبان تورکی در قشقایی یورد شدیداً توسط نیروی نظامی شوونیسم فارس تضعیف میشود

2 . بیکاری مفرط در بین جوانان قشقایی باعث میشود که به شهر تهران یعنی کارخانه فارس سازی کوچ کنند و فرزندان آنها بتدریح در جامعه فارسی آسیمیله شوند.

3 . ساکن کردن مهاجران غیر قانونی در قشقایی یورد باعث ایجاد بافت مختلط قومی خواهد شد و چون اقوام مهاجر تورکی بلد نیستند، بناچار فارسی صحبت میکنند و زبان تورکی در منطقه قشقایی ضعیف خواهد شد. رژیم شوونیستی فارس مهاجرانی از کردها و لرها را به منطقه اقلیم قشقایی یورد وارد میکند که یک نوع اعلام جنگ علیه ملت قشقایی است.

4 . اما خطرناک ترین و کثیف ترین کاری که رژیم ایران علیه ملت قشقایی آغاز کرده، آنست که با حفر کانالهایی بقطر یک خیابان در حال انتقال آب شهرها و روستاهای قشقایی به مناطق فارس نشین هستند!! چند سال پیش «تونل گلاب» را حفر کردند و آب «سامان شهر» (کاه) را به اصفهان بردند. امروز هم تونل بسیار بزرگ «سبز کوه» را حفر کردند و آب منطقه چغاخور در شهرستان بلداجی (بلداش) را به اصفهان منتقل میکنند!! انگار که ملت قشقایی انسان نیست و فقط فارسها آدم هستند!! تمام این تونلهای توسط قرارگاه سپاه پاسداران خاتم الانبیاء ساخته میشود!!

لازم بذکر است که توسط اینگونه تونلها و کانالهای مخفی زیر زمینی آب رودهای آذربایجان را نیز از زیر سدها به مناطق فارس نشین منتقل کردند که باعث خشکیدن دریاچه ارومیه و دیگر دریاچه های آذربایجان شده و خشکسالی بسیار خطرناک در آذربایجان پر باران نیز حاصل گشته!!

منطقه تورک نشین شرق استان چهارمحال و بختیاری و غرب استان اصفهان برای ملت قشقایی بسیار مهم است زیرا رابط اقلیم قشقایی با آذربایجان کبیر است. از آنرو رژیم ایران با مصادره آب آن منطقه در صدد مهاجرت دادن تورکان آن منطقه به تهران است! و با دروغ آن منطقه را غیر تورک معرفی میکند!

با انتقال غیر قانونی آب از اقلیم قشقایی به اصفهان نه تنها کشاورزان قشقایی را بدبخت و بیچاره میکنند، بدبختی دیگری نیز نصیب ملت قشقایی میکنند!! در رسانه های فارس زبان مانند بی بی سی فارسی و دیگر، شاهدیم که مدام می گویند که ملت بختیاری با انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به اصفهان مخالفت میکند!! و بدین ترفند میخواهند وانمود کنند که آن قسمت از اقلیم قشقایی منطقه لر نشین است!! در استان چهارمحال و بختیاری، مردم بختیاری که از ملت لر هستند در غرب استان زندگی میکنند ولی شرق استان تورک نشین است و آب را نیز از منطقه شرق استان تورک نشین به اصفهان می دزدند. تمام معترضان در شهرستانهای سامان (کاه) و بلداجی (بلداش) تورک هستند ولی الکی آنها را از ملت بختیاری معرفی میکنند!! البته لرهای بختیاری برادران محترم ما هستند ولی جعل هویت، کار شایسته ای نیست و معرفی کردن مردم قشقایی با عنوان بختیاری جعل هویت است و باید محکوم شود.

ما ملت قشقایی نمی خواهیم اختلافات گذشته بین قشقاییها و بختیاریها را زنده کنیم ولی رژیم فارس ایران با ایجاد رقابتهای قومی بین ملت قشقایی و بختیاری میخواهد اختلافات دیرینه بین ملت قشقایی و بختیاری را زنده کند. تمام مردم ایران به صلح طلب بودن ملت قشقایی ایمان دارند و ما نمی خواهیم جنگهای گذشته لرها علیه تورکها را دوباره مطرح سازیم و امیدواریم لرهای عزیز بختیاری گول فارسها را نخورند. حمله نظامی لرها در گذشته به قشقاییها را فراموش کرده ایم و نمی خواهیم حمله بختیاریها به قشقایی ها را در مناطق «چغاخور» در بلداجی و یا «هفت کل» در خوزستان را دوباره مطرح سازیم. پس ملت بختیاری هم به همسایه قشقایی خود احترام بگذارد و بیخودی شرق استان چهار محال و بختیاری را تماماً بختیاری معرفی نکند. فارسها دارند آب سرزمین اجدادی ما را می دزند و معترضان تورک را هم بختیاری معرفی میکنند و بعضی از لرها هم خوششان آمده زیرا اقلیم تورک نشین قشقایی را بختیاری معرفی میکنند!! اگر منطق در منطقه حاکم نباشد بنابراین چاره ای غیر از جنگ نظامی موجود نخواهد بود. فارسهای بیرحم چگونه جرأت میکنند که هم آب اقلیم قشقایی را می دزدند و هم تورکان چهار محال و بختیاری را لر بختیاری معرفی میکنند؟!

از همسایه عزیزمان لرهای بختیاری درخواست میکنیم که فریب فارسها را نخورید و بدانید که ما دوستان شما هستیم. شاهد هستید که چگونه شوونیسم فارس دسته دسته کردهای عراقی را در خاک لرستان شما در کرمانشاه و ایلام ساکن میکند. پس لرها و قشقایی ها با هم متحد باشیم.

فیس بوک قشقایی سسی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter