English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

یک ترم تعلیق برای دانشجوی آذربایجانی دانشگاه شهید بهشتی

آذوح: کمیته انضباطی دانشگاه شهید بهشتی مهدی کریمی دانشجوی مراغه‌ای این دانشگاه را به مدت یک ترم از تحصیل محروم کرده است. چندی پیش این دانشجو، در پی توهین نژادی استاد درس آزمایشگاه، کنترل روانی خود را از دست داده و استاد هتاک را با چاقو مورد ضرب و جرح قرار داده بود.

صدور این حکم در شرایطی رخ داده است که مسئولین دانشگاه و کمیته ی انضباطی از صدور هز گونه حکم توبیخ و محرومیت برای استاد هتاک امتناع ورزیده اند. این در حالی است که چند روز بعد از آن حادثه ی ناگوار گروهی از فعالین دانشجویی آذربایجانی با تهیه طوماری که چند صد نفر از دانشجویان آن را امضا کرده اند، ضمن اعتراض شدید به توهین استاد حسین صفرزاده نیا به مردم ترک آذربایجان، خواستار رسیدگی سریع و برخورد قاطع و مطابق با اصول و قوانین از سوی کمیته ی انضباطی این دانشگاه شده بودند.

لازم به ذکر است پرونده ی قضایی این حادثه کماکان در دادگاه در جریان می باشد. استاد مضروب در ازای اعلام رضایت، خواستار پرداخت بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) خسارت از طرف خانواده ی این دانشجو شده است. خانواده ی این دانشجو نیز با اعلام این که توانایی پرداخت چنین مبلغی را ندارند، منتظر صدور حکم دادگاه هستند.

گفتنی است این چنین توهین هایی سابقه ای طولانی در محافل آکادمیک کشور ایران دارد. این توهین ها در موارد گوناگون علی رغم اعتراضات گسترده آذربایجانی ها با بی توجهی و گاها نیز با تایید تلویحی مسئولان مربوطه مواجه شده است. عدم توجه به این اعتراضات و عدم مجازات عاملین این توهین ها، گهگاه باعث بروز درگیری ها و اتفاق ناخوشایندی می گردد.

ای یو تی اویرنجی

http://1.bp.blogspot.com/-jiEbX__JduY/TgKNPb6DqpI/AAAAAAAAAIQ/9bP7gbraj-4/s1600/tumar01.JPG

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter