English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۱۰ سرباز افغان در حمله هوایی نیروهای آمریکایی کشته شدند

آذوح: مقام‌های افغانستان می‌گویند ۱۰ سرباز این کشور در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در ولایت لوگر کشته شده‌اند. بر این اساس، دو هلیکوپتر نیروهای آمریکایی یک پست نیروهای افغان را هدف حمله قرار دادند.

به گفته محمد رحیم امین، ولسوال برکی برک ولایت لوگر، حوالی ساعت شش صبح دوشنبه (۲۰ ژوئیه/ ۲۹ تبر) دو هلیکوپتر نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان به یک پست سربازان افغان حمله کردند.

امین افزود: «این پست آتش گرفت و ۱۰ سرباز ارتش افغانستان کشته شدند.» او لحظات قبل از کشته شدن ۱۴ سرباز در این حادثه خبر داده بود.

حافظ سعید، یکی از رهبران ارشد گروه تروریستی "دولت اسلامی" در یک حمله‌ی هوایی در شرق افغانستان همراه با ۳۰ تن از اعضای این گروه کشته شد. شاهدالله شاهد، یکی دیگر از اعضای ارشد داعش روز پنجشنبه (۹ ژوییه) به قتل رسیده بود.

یک مقام نظامی ایالات متحده گفت از حادثه‌ای در ولایت لوگر که نیروهای آمریکایی نیز در آن دخیل بودند، آگاهی یافته است: «این واقعه در دست بررسی است».

دین محمد درویش، سخنگوی والی لوگر نیز وقوع این حادثه و شمار تلفات آن را تایید کرد.

ولسوال برکی برگ تاکید کرد که این پست "محل مشکوک" نبود: «هنگامی که نیروهای آمریکایی حمله کردند، پرچم افغانستان بر فراز این پست در اهتزاز بود.»

نیروهای آمریکایی و ناتو در دسامبر سال گذشته (۲۰۱۴) به ماموریت جنگی خود در افغانستان پایان دادند. در ماموریت جدید موسوم به "حمایت قاطع" شمار محدودی سربازان خارجی به نیروهای امنیتی افغانستان آموزش و مشورت می‌دهند. در کنار آن، نیروهای آمریکایی حملات هدفمند ضد تروریستی را نیز به پیش می‌برند.

در سال جاری طالبان حملات خود به نیروهای امنیتی داخلی و خارجی را افزایش داده‌اند. این گروه حملات زیادی را نیز در مناطق شمالی افغانستان که پیش از این به نسبت آرامتر بود، ترتیب داده است.

مقام‌های افغانستان هفته گذشته با نمایندگان طالبان در شهر "مری" پاکستان دیدار کردند و قرار است در آینده نیز باز هم با هم مذاکره کنند تا خشونت طولانی در این کشور را از طریق مصالحه پایان دهند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter