English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اوباما مخالفان توافق هسته‌ای با ایران را به جنگ‌طلبان تشبیه کرد

آذوح: باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، مخالفان توافق جامع هسته‌ای با ایران را با طرفداران جنگ عراق یکی دانست و خاطرنشان ساخت که این توافق مانع یک «جنگ غیرضروری» شده است.

این اظهارات آقای اوباما روز سه‌شنبه ۳۰ تیر در جمع ۱۲ هزار کهنه‌سرباز ارتش آمریکا بیان شد که در جریان آن بار دیگر از توافق هسته‌ای وین میان ایران و قدرت‌های جهانی دفاع کرد و از تمام کهنه سربازان آمریکایی خواست تا به این توافق فرصت بدهند.

به گزارش خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس، رییس جمهوری آمریکا با تقبیح کسانی که علیه توافق هسته‌ای «رجزخوانی می‌کنند»، گفت: برخی از کسانی که مخالف این توافق‌اند، همان‌هایی هستند که می‌گفتند جنگ عراق فقط چند ماه طول می‌کشد و با سرعت به سمت جنگ حرکت کردند.

آقای اوباما سپس اظهار داشت: «ما می‌دانیم که آن گزینه چه تبعاتی داشت و چه هزینه‌های جانی و مالی را به ما تحمیل کرد. حال آن که راه‌های هوشمندانه‌تر و مسئولانه‌تری نیز برای دفاع از امنیت ملی ما وجود دارد».

رییس جمهوری آمریکا بارها بر ضرورت کاربرد دیپلماسی برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای ایران تاکید کرده و از جمله روز دوشنبه به دنبال تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق اتمی گفت که دیپلماسی موثرترین روش برای برای مانع شدن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

این در حالی است که برخی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا با توافق هسته‌ای وین مخالفت کرده‌اند. اسرائیل نیز این توافق را یک «توافق بد» و «اشتباهی تاریخی» نامیده است.

اما باراک اوباما تاکید دارد که این توافق انتخابی میان دیپلماسی و جنگ بوده است و «رهبری واقعی» آمریکا آن زمان معنا دارد که از مذاکره نهراسد.

در همین حال کاخ سفید یک حساب توییتری جدید برای توضیح و ارائه اطلاعات درباره توافق جامع هسته‌ای با ایران راه انداخته است. حساب توییتری @TheIranDeal از مردم دعوت می‌کند که پرسش‌های خود را در این مورد مطرح کنند.

درخواست آزادی آمریکایی‌هایی که در زندان‌های ایران هستند

رییس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا آمریکایی‌هایی زندانی را آزاد کند.

آقای اوباما اظهار داشت: «تا زمانی که شهروندان آمریکایی را که ناعادلانه در ایران زندانی شده‌اند، به خانه بازنگردانیم از پا نمی‌نشینیم».

وی افزود: «جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار، باید آزاد بشود. کشیش سعید عابدینی باید آزاد شود. امیر حکمتی، مامور سابق نیروی دریایی باید آزاد شود. ایران باید به ما کمک کند که رابرت لوینسون را پیدا کنیم».

کاخ سفید به تازگی اعلام کرده بود که بازگشت آمریکایی‌های زندانی در ایران در اولویت کارهای دولت باراک اوباما است. در میان اسامی که آقای اوباما از آنها نام برد، رابرت لوینسون، مامور پیشین اف‌بی‌آی، حدود هشت سال قبل در ایران ناپدید شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter