English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

واکنش رئیس ستاد بحران به سیل مرگبار: «نباید بزرگ‌نمایی شود»

آذوح: در حالی که مقامات سازمان هلال احمر و پزشکی قانونی از آسيب ديدن ٣٩ شهرستان و مرگ حداقل ۱۳ نفر در اثر سيل روز يک‌شنبه در ۹ استان ايران خبر داده‌اند، رئيس ستاد بحران کشور می‌گويد که «عمق» اين حوادث «در حد يک شهرستان کوچک هم نبود» و «نبايد بزرگ‌نمايی شود».

در همين حال رئيس سازمان هواشناسی ایران انتقادات مطرح شده مبنی بر «نادرست» بودن پيش‌بينی‌های اين سازمان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسيما، اسماعيل نجار، رئيس ستاد مديريت بحران کشور، شامگاه دوشنبه، ۲۹ تير، در يک برنامه تلويزيونی گفت: «در برخورد با حوادث بايد سطح حادثه در نظر گرفته شود و به اندازه سطح موجود ارگان‌های ذي‌ربط را درگير کرد.»

وی اضافه کرد: «حادثه ديروز هم در سطح همان شهرستان بود، نه بيشتر و به اندازه کافی هم به آن پرداخته شد، چرا موضوعی که کوچک است را بزرگ جلوه می‌دهيد؟»

وی همچنين گفت که تعداد قربانیان اين حوادث ۱۲ نفر و تعداد زخمی‌ها نيز «حدود ۸۰» نفر برآورد شده است.

اما اظهار نظر آقای نجار در حالی است که طبق آخرین گزارش‌ها، سيل شامگاه يک‌‌شنبه، ۲۸ تير، علاوه بر استان‌های البرز و تهران در استان‌های قزوين، کردستان، خراسان شمالی، سمنان و مازندران نیز خسارت‌هايی برجای گذاشته است.

در همين حال، به گزارش خبرگزاری ايرنا، حسين درويشی، سرپرست معاونت عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر، تعداد حادثه‌ديدگان سیل روز یک‌شنبه را ۱۲ هزار نفر اعلام کرد.

به گفته آقای درويشی، اين حادثه به ٣٩ شهرستان و ۵۸ روستا آسيب زده است.

در همین حال بر اساس گزارش روز سه‌شنبه سازمان پزشکی قانونی تاکنون حداقل ۱۳ نفر در این حوادث کشته شده‌اند.

این در حالی است که ابوالفضل قناعتی، عضو هيئت رئيسه شورای شهر تهران، پیش از این اعلام کرده بود که تنها در منطقه «امامزاده داوود» در نزديکی شهر تهران ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

محمدتقی ايرانی، فرماندار کرج، نيز روز سه‌شنبه خبر داد که سرنوشت ۱۲ فرد مفقود در سیل کرج «همچنان نامعلوم است» و جستجوی تيم‌های امداد برای يافتن آنان ادامه دارد.

به گفته آقای ايرانی، بر اثر سیل «حدود يکصد دستگاه خودروی سواری» از بين رفته است.

در همين حال مهدی ولی‌‌پور، مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان مازندران، از ارائه خدمات امدادی به سه هزار نفر در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گفته آقای ولی‌پور، رهاسازی ۴۲۸ دستگاه خودروی زمين‌گير شده در سيلاب و تخليه آب از ۴۳ منزل مسکونی از جمله این خدمات بوده است.

پس از حادثه سیل روز یک‌شنبه همچنین انتقادهايی از پیش‌بینی «نادرست» سازمان هواشناسی و همچنین عدم اطلاع‌رسانی پلیس به خودروهایی که قصد سفر به استان‌های شمالی ایران را داشتند مطرح شد.

در همين حال مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس ايران، نيز گفت: «با وجود اطلاعات نادرستی که از سازمان هواشناسی برايمان ارسال شده بود بلافاصله تمام ناوگان‌های امدادرسانی اورژانس را به مناطق حادثه‌ديده ارسال کرديم، اما به خاطر شدت ترافيک و عملکرد نامطلوب پليس راه برای باز کردن مسير، موفق به رسيدن به موقع نشدند.»

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، نيز اعلام کرد که «هيچ اطلاع‌رسانی» از طريق سازمان هواشناسی درباره حادثه روز یک‌شنبه انجام نشده و این سازمان از طریق «تماس‌های مردمی» از این حادثه اطلاع پیدا کرده است.

با اين حال داوود پرهيزگار، رئيس سازمان هواشناسی کل کشور، ادعای اورژانس را «بی‌اساس» خوانده و تاکید کرد که در گزارش‌های ارسال شده این سازمان به دستگاه‌های مسئول، سرعت توفان ۶۰ کيلومتر پيش‌بينی شده بود.

پس از توفان خردادماه سال گذشته در تهران نیز انتقادهایی از عدم پیش‌بینی این حادثه مطرح شد، اما سازمان هوا‌شناسی ايران در گزارشی به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به دليل پارازيت‌ها نتوانسته اين توفان را پيش‌بينی کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter