English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اشتری از 75 کشته میان نیروهای انتظامی و مرزبان ایران خبر داد

آذوح: سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران امروز پنجشنبه از «انسداد مرزهای شرقی کشور» به عنوان مهمترین اولویت این نیرو، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور یاد کرد اعلام داشت که در سال گذشته نیروهای انتظامی و مرزبانان ایران 75 کشته داده اند.

به گزارش رسمی جمهوری اسلامی ایران حسین اشتری که در حاشیه همایشی سراسری تحت عنوان «نکوداشت اسوه های ایثار» در شهر مشهد شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت:«در صورت تامین اعتبار انسداد مرزهای شرقی کشور با سرعت بیشتری دنبال می شود».

مهمترین چالشی که همواره ایران در مرزهای شرقی خود با آن رو‌به‌رو بوده، وجود گروه‌های مسلح بلوچ است که بارها با حملات خونبار خود ده‌ها نیروی سپاه، انتظامی و مرزبان را در درگیرها کشته و یا به گروگان گرفته‌اند.

اشتری در ادامه افزود که نیروی انتظامی ایران با توجه به ماموریت‌های خود در درگیری با کسانی که آنها را «اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت» نامید، به طور میانگین ماهانه سه الی پنج کشته می‌دهند.

به گفته وی تنها در سال گذشته 75 نفر از ماموران انتظامی و مرزبانی ایران در درگیری‌هایی از این نوع کشته شده اند.

بر اساس این گزارش اشتری با اشاره به مساله «انسداد مرزهای شرقی ایران با هدف ارتقای امنیت» هدف از آن را «مقابله با اشرار و سوداگران مرگ و مخلان امنیت» قلمداد کرد و تاکید نمود که «بیش از یک دهه گذشته در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و دولتهای مختلف» در ایران قرار داشته است.

در ادبیات جمهوری اسلامی ایران، اصطلاح‌های «اشرار و مخلان امنیت» بر گروه‌های مسلح سیاسی و «سوداگران مرگ» بر قچاقچیان مواد مخدر اطلاق می شود.

به گزارش ایرنا در این همایش که سه روز پیش با حضور 53 خانواده کشته‌شدگان نیروی انتظامی استان‌های اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، گلستان، فارس، خوزستان، تهران و مازندران در مشهد آغاز شده بود روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter