English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

معاون وزیر بهداشت: ایران در صدر کشورهای مصرف کننده ی مشروبات الکلی!!*****

آذوح: یکی از شوک آورترین خبرهای هفته را می‌بایست مصرف 420 میلیون لیتر الکل در کشور ایران دانست که چند روز پیش معاون وزیر بهداشت اعلام کرده بود؛ خبری که تا به امروز هنوز تکذیب نشده و حتی توضیحی به همراه نداشته است.

به گزارش آذوح دو سه روز پیش، زمانی که دکتر علی اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی آمارها درباره کشور ایران را بیان کرد و لابه لای اعداد و ارقام، مدعی شد که به طور متوسط هر ایرانی در سال حدود 6 لیتر الکل مصرف می‌کند، انتظار بود که در چند ساعت بسیاری از مسئولان واکنش نشان داده و آنچنان موضوع را تکذیب کنند که دیگر کسی نتواند مدعی آن شود که ایرانی ها در مصرف الکل از جوامع مشروب خوار جلوترند و در مقام بالاتری قرار دارند.

این در حالی است که به فاصله یکی دو روز از طرح این ادعا، نه تنها این خبر تکذیب نشد، که حتی کسی ترغیب نشد که ابهامات فراوان پیش آمده را پاسخ بگوید و یا حتی مشخص کند که منبع این آمار و اعداد کدام مرجع است.

از اینها عجیب تر آنجاست که می‌بینیم این عدد بزرگ که معادل ورود ۴۲ هزار کامیون قاچاق الکل به ایران است، با اعداد و ارقامی که امثال سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌دهند و بر اساس آن مدعی هستند که ایران رتبه نوزدهم مصرف الکل در جهان را داراست هم تطبیق ندارد چراکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی مصرف الکل ایرانیان بسیار بسیار کمتر از 420 میلیون لیتر در سال می‌شود و حتی سازمان یاد شده رتبه بندی را بر اساس میزان مصرف الکل در مشروب خوارها محاسبه کرده نه کل جمعیت.

این در حالی است که بنا بر این امار جدید می‌بایست قبول کنیم که جمعیتی بزرگ در کشور ایران به کار تهیه و تولید، قاچاق و توزیع مشروبات مشغول باشند؛ جمعیتی خیلی خیلی بیش از آنهایی که در فرایند تهیه، توزیع و قاچاق مواد مخدر فعال هستند.

همه اینها در حالی است که بسیاری از مشروبات قاچاق و کارگاه های زیرزمینی تولید این مشروبات کشف و ضبط می‌شوند و در مناسبت های خاصی در طول سال، امحا و معدوم سازی این مشروبات در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد که اگر اینها نبود، چه بسا می‌شد ادعای معاون وزیر را توسعه داد و مدعی شد که در سال چیزی حدود پانصد تا ششصد میلیون لیتر مشروب الکلی در چرخه بازار ایران تولید، توزیع و نابود می‌شود و با این عدد رتبه ایران در مصرف الکل را بسیار بالاتر دانست!

ترسناک تر آنجاست که همه این اعداد و ارقام درباره جامعه ای اسلامی بیان می‌شوند که الکل در آن علاوه بر ممنوعیت های قانونی، حرمت دینی هم دارد و برای مصرف نکردنش هشدار و زنهار وجود دارد.

اکنون کافی است به این مهم دقت کنیم که همه این آمار و ارقام عجیب که به این نتیجه گیری های شگفت آور می‌رسد، در نشست معاون وزیر با مسئولان ناجا بیان شده تا به این نتیجه برسیم که سکوت مسئولان نیروی انتظامی و دیگر مسئولان چیزی جز مهر تایید زدن بر این عدد و رقم ها نیست.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter