English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در برنامه تلویزیونی اولدوز؛ توصیه به «پاسداری از زبان مادری» در شبکه استانی آذربایجان غربی

آذوح: دکتر بختیاری ضمن توصیه به حفاظت و پاسداری از زبان ترکی، گفت: لازم است تا ابتدا با کودکان خود به زبان مادری سخن گفته و سپس اقدام به آموزش سایر زبان ها کنیم. این کار علاوه بر جلوگیری از نابودی زبان ترکی، از بروز اختلالات و مشکلات روانی و اجتماعی برای کودکان نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

به گزارش دورنانیوز، «اولدوز» که یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های شبانه شبکه استانی آذربایجان غربی می‌باشد، امشب میزبان دکتر محمدرضا بختیاری عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور، موسس انتشارات میلاد سرخ در اورمیه و نویسنده کتاب «فولکلور و ادبیات عامیانه» بود.

در این برنامه که موضوع آن «ادبیات آذربایجان» بود، دکتر بختیاری در بخشی از سخنان خود با اشاره به موضوع زبان مادری، گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم

در حالی که خانواده‌ها امروزه به شدت به دنبال ثبت نام کودکانشان در کلاس‌های زبان انگلیسی، نقاشی، شنا و… می‌باشند اما با غفلت از مقوله مهم زبان مادری، از ثبت نام کودکان خود در کلاس‌های آموزشی با محوریت زبان مادری و فرهنگ و ادبیات آذربایجانی خودداری می‌کنند.

دکتر بختیاری در پایان ضمن توصیه به حفاظت و پاسداری از زبان ترکی، گفت: لازم است تا ابتدا با کودکان خود به زبان مادری سخن گفته و سپس اقدام به آموزش سایر زبان ها کنیم. این کار علاوه بر جلوگیری از نابودی زبان ترکی، از بروز اختلالات و مشکلات روانی و اجتماعی برای کودکان نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter