English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تخریب نمازخانه اهل ‌سنت در منطقه پونک تهران

آذوح: نمازخانه اهل ‌سنت در منطقه پونک تهران توسط "برخی نهادها و ارگان‌های دولتی" تخریب شد. پیشتر این نمازخانه توسط نیروهای امنیتی بسته شده بود. رهبران سنی از جمله مولوی عبدالحمید به تخریب این نمازخانه اعتراض کردند.

به گزارش "سنی آنلاین"، پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت ایران، نمازخانه اهل ‌سنت تهران معروف به "نمازخانه پونک"، روز چهار‌شنبه (۷ مرداد/ ۲۹ژوئیه) توسط نیروهای شهرداری، با پشتیبانی نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب شد.

منابع خبری اهل سنت تصاویر تخریب نمازخانه پونک را منتشر کردند. سنی آنلاین به نقل از منابع محلی خبر داده است: «صبح امروز پس از مراجعه نیروهای امنیتی به نمازخانه پونک و گرفتن تلفن همراه مولوی عبیدالله موسی‌زاده، امام جماعت این نمازخانه و تفتیش منزل وی، ده‌ها تن از نیروهای شهرداری اقدام به تخریب این نمازخانه کردند.»

گفتنی است نمازخانه پونک تهران چند ماه قبل توسط نیروهای امنیتی تهران بزرگ پلمپ شده بود و حتی پس از فک پلمپ، پیروان اهل سنت مقیم پایتخت اجازه برگزاری نماز جمعه و عیدین را در این نمازخانه نداشتند. سنی آنلاین در گزارش خود یادآور شده است، تخریب این نمازخانه در حالی اتفاق افتاده است که اهل ‌سنت تهران از داشتن مسجد در پایتخت محروم هستند و نمازهای خود را در منازل استیجاری (نمازخانه) برگزار می‌کنند.

مقام‌ها و مسئولین ایرانی درباره تخریب نمازخانه واقع در منطقه پونک تهران توضیحی نداده‌اند، اما برخی رسانه‌های مربوط به گروه‌های افراطی از جمله خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره "پشت پرده تعطیلی یک مرکز غیرقانونی " منتشر کرده بودند.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با ارسال نامه‌هایی جداگانه به رهبری و رئیس‌جمهور به موضوع تخریب نمازخانه پونک اعتراض کرد

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، با ارسال نامه‌هایی جداگانه به رهبری و رئیس‌جمهور به موضوع تخریب نمازخانه پونک اعتراض کرد

فارس در مطلبی مربوط به بسته شدن نمازخانه پونک تحت عنوان "علت واقعی بسته شدن نمازخانه اهل سنت در پونک تهران چیست؟" تاکید می‌کند: «این موضوع طبیعی است در مملکتی که نظم و قانون وجود دارد با هر مسئله و موضوع غیرقانونی و بدون مجوز برخورد می‌شود.»

خبرگزاری فارس علت واقعی بسته شدن نمازخانه پونک را "غیرقانونی بودن و جذب اتباع بیگانه" ذکر کرده است. این خبرگزاری از مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان هم انتقاد کرده که قصد داشته در تهران در یک مرکز "غیر قانونی" مراسم نماز جمعه برگزار کند.

نامه اعتراضی عبدالحمید به خامنه‌ای و روحانی

بلافاصله بعد از انتشار خبر تخریب نمازخانه پونک، مولوی عبدالحمید روز چهار‌شنبه (۷ مرداد/ ۲۹ژوئیه) با ارسال نامه‌هایی جداگانه به رهبری و رئیس‌جمهور به موضوع تخریب نمازخانه پونک اعتراض کرد.

مولوی عبدالحمید در این نامه‌ها به "عدم برخورداری شهروندان اهل‌ سنت تهران از مسجد" اشاره کرد و تخریب نمازخانه این گروه اقلیت را "به‌دور از انتظار جامعه اهل‌ سنت ایران" دانست.

در بخشی از نامه امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان به علی خامنه‌ای آمده است: «در شرایطی که افراط‌ گرایی، تکفیر، تفرقه و خشونت در دنیا موج می‌زند و جهان اسلام نیازمند آرامش و سعه‌صدر است، برادران و خواهران اهل ‌سنت چنین انتظاری نداشتند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از نامه خود به خامنه‌ای اضافه می‌کند، این گونه اقدامات افراطی سبب یاس و ناامیدی اهل سنت می‌شود و به اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زند.

عبدالحمید همچنین در نامه‌ای هم که به حسن روحانی نوشته، چنین انتقاد کرده است: «عدم تحمل یک نمازخانه معمولی و تخریب آن، در شهری‌ که اجازه ساخت مسجد به شهروندان اهل‌ سنت داده نمی‌شود و مطالبه ۳۷ سال آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ناکام مانده است، تنها جریحه‌‌دار نمودن احساسات جامعه اهل ‌سنت ایران نیست، بلکه احساسات مسلمانان جهان را نیز جریحه‌دار می‌نماید.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در نامه خود تخریب نمازخانه اهل‌ سنت تهران را اقدامی در راستای "خشنودی افراد تنگ‌نظر، کوتاه‌بین و افراطی" دانسته و خواستار آن شده است که رهبری و رئیس جمهور هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter