English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اوباما بار دیگر جمهوری‌خواهان آمریکا را با تندروهای ایران مقایسه کرد

آذوح: باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، بار دیگر جمهوری‌خواهان مخالف توافق هسته‌ای را با تندروهای ایران مقایسه کرد و آنها را متهم ساخت که به خاطر تعهدات ایدئولوژیک خود اساسا نمی‌خواستند توافقی صورت بگیرد.

وی در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان که روز جمعه ۱۶ مرداد پخش شد در واکنش به جمهوری‌خواهان و حتی دمکرات‌هایی که این مقایسه را «توهین‌آمیز» خوانده‌اند، اظهار داشت: «آن‌چه من گفته‌ام کاملا درست است و واقعیت دارد».

رییس جمهوری آمریکا سپس ادامه داد: «واقعیت امر این است که داخل ایران، کسانی که بیشترین مخالفت را با این توافق دارند، سپاه پاسداران و نیروهای سپاه قدس و تندروهایی هستند که سرسختانه با هرگونه همکاری ایران با جامعه جهانی مخالفت می‌کنند».

پیش از این، سخنرانی باراک اوباما در دانشگاه آمریکن هدف انتقاد جمهوری‌خواهان و دیگر مخالفان آمریکایی توافق هسته‌ای با ایران واقع شده بود. وی در این سخنرانی گفته بود که تندروها در ایران و جمهوری‌خواهان در آمریکا هدف‌های مشترکی برای مخالفت با این توافق دارند.

همچنین این بخش از اظهارات آقای اوباما نیز که عنوان کرده تنها گزینه برای اجتناب از جنگ با ایران توافق هسته‌ای است، واکنش منفی جمهوری‌خواهان را به دنبال داشت.

از جمله این منتقدان، سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکاست که اظهارات آقای اوباما را «یک اشتباه بزرگ» خواند و گفت که مسئله اصلی انتخاب بین توافق و جنگ نیست، بلکه مسئله دستیابی به یک توافق بهتر است.

اما باراک اوباما تاکید می‌کند که جمهوری‌خواهان اساسا به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای نیستند.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه مصاحبه خود با سی‌ان‌ان اظهار داشت: «دلیل آن که میچ مک‌کانل و دیگر افراد هم‌حزب او که یک‌دفعه مخالفت کردند، یعنی قبل از مطالعه متن توافق، حتی قبل از آن که توافق اعلام شود، نشان‌دهنده یک تعهد ایدئولوژیک است که اساسا توافقی صورت نگیرد».

آقای اوباما افزود: «از این نظر آنها اشتراکات زیادی با تندروهای [داخل ایران] دارند که از وضعیت موجود نفع بسیار بیشتری می‌برند».

این اظهارات در حالی است که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا هشدار داده‌اند توافق اتمی با ایران را رد می‌کنند. نمايندگان کنگره باید تا ۱۷ سپتامبر امسال به توافق هسته‌ای ايران و شش قدرت جهانی رای مثبت یا منفی دهند یا تصمیم بگیرند رای ندهند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter